Hlavní obsah
Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz

Porsche testuje elektrický crossover s několika motory

Německá automobilka Porsche přiznala, že už nějakou dobu pracuje na novém systému řízení točivého momentu, který její inženýři testují na silnici. Za zády všech tak vzniká něco velkého, co se dokonce má objevit v sériovém autě. Už probíhají testy.

Ilustrační foto Foto: Profimedia.cz
Porsche testuje elektrický crossover s několika motory

Když to zadání slyšeli poprvé, nejspíše si inženýři Porsche klepali na čelo. Dát pod kapotu jeden motor, v krajním případě ho ještě kombinovat s elektrickým, je pro ně hračka. Teď ale dostali jinou úlohu, a to vymyslet, jak by fungovalo auto, kdyby mělo čtyři motory, každý na jednom kole, a přitom všechny společně spolupracovaly. „Je to, jako kdybyste měli čtyři plynové pedály na každé kolo,“ vysvětlil Ulf Hintze z Porsche.

Aby toho nebylo málo, museli si inženýři vystačit bez použití dalších senzorů, místo toho museli vytvořit software, který sleduje všechny čtyři motory, synchronizuje je a dokáže reagovat na vnější vlivy a podmínky. A povedlo se. Systém teď v testovaném crossoveru od Porsche zaznamenává, jak silně řidič točí volantem, jak často zrychluje a jak se celý vůz otáčí kolem svislé osy.

Software dokáže díky své sofistikovanosti eliminovat přetáčivosti i nedotáčivosti a držet vůz na zamýšlené trati. „Je to jako jízda po kolejích,“ přirovnal své prožitky inženýr Hintze.

Pracovníci vyvíjeli software dvě zimy po sobě a Porsche už potvrdilo, že najde uplatnění v sériově vyráběném vozidle. Není ale jasné, jaké to bude. Němci ze Stuttgartu ale mají v jednom jasno. „Elektromobily se čtyřmi motory brzy ztratí svoji exotickou pověst,“ dodal Ulf Hintze.

Podívejte se na aktuální nabídku nových i ojetých aut Porsche na Sauto.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků