Článek
Na pařížském autosalonu se od čtvrtka představují nové modely, koncepty a prototypy. Světových premiér je zhruba třicítka, celkem je zde stovka nových modelů - mnohé z nich už nicméně nejsou zcela nové, protože v Paříži absolvují třeba jenom evropskou premiéru.
U mnoha z představovaných novinek lze vypozorovat snahu o co největší ekologičnost. S výjimkou sportovních vozů se na spoustě automobilů objevuje údaj o emisích CO2, které nicméně nejsou jedinými škodlivými látkami, které výfuky automobilů vypouštějí do ovzduší.
Je to i příklad mladoboleslavské Škody, která do Francie přivezla modelovou řadu GreenLine druhé generace.
Celému stánku dominuje zelená barva, zelené jsou střechy vystavovaných škodovek i kratičké šaty přítomných hostesek. Kromě těchto modelů je zde i octavia na elektrický pohon, která naznačuje budoucnost mobilní přepravy. Nyní je dojezd poměrně malý, řádově kolem 100 až 150 km a nabíjení trvá dlouho, ale za tři čtyři roky půjde o běžná sériová vozidla.
Ne každý ale sází na ekologičnost, například u takového Jeepu či Infiniti je lepší se na emise CO2 neptat, jsou totiž tak vysoké, že se jimi automobilka jednoduše nechlubí.
Zajímavé je i sledovat popichování koncernu VW směrem k Alfě Romeo a potažmo jejímu vlastníkovi, jímž je Fiat. Ten sice prohlásil, že Alfa není na prodej, ale dle zákulisních informací stále probíhají námluvy. Šéf správní rady VW Ferdinand Piech tvrdí, že koncern má čas. Jinými slovy, dříve či později si koncern VW na svůj seznam značek, který je již nyní velmi bohatý, dost možná přidá další “skalp”.
Koncern VW, jehož součástí je i Škoda, chce být světovou jedničkou. V Paříži to vypadalo, jako by se VW nadechoval k velkému útoku, stánek Toyoty, současné světové jedničky v automobilovém průmyslu, který Japonci shodou okolností umístili hned proti VW, působil svou velikostí docela skromně.