Hlavní obsah

Omlazený Rolls-Royce Phantom měl evropskou premiéru v Karlových Varech

V rámci filmového festivalu v Karlových Varech se v Evropě vůbec poprvé prezentoval Rolls-Royce Phantom v takzvané druhé sérii, tedy po modernizaci.

Foto: Rolls-Royce Prague

Evropská premiéra Rolls-Roycu Phantom Series II.

Článek

České zastoupení Rolls-Royce od svého uvedení na tuzemský trh v roce 2016 sbírá ocenění od značky z Goodwoodu, i proto se v Česku odehrála už druhá evropská výstavní premiéra zásadního modelu.

Po „menší“ limuzíně Ghost před dvěma lety se ukázal i zmodernizovaný vrcholný phantom. Místo Prahy ovšem v Karlových Varech, kde právě končil filmový festival.

Za volantem nového Rolls-Royce Ghost: Méně je více

Testy

„Phantom jako špičkový model v naší nabídce přitahuje ty nejnáročnější klienty značky Rolls-Royce. Jedná se o úspěšné osoby, které často představují špičku ve svém oboru, bývají na očích veřejnosti a typické pro ně je rovněž odhodlání a náročnost. Phantom byl odjakživa vždy takový, jakým si ho přál mít jeho majitel; nejen ,nejlepším automobilem na světě‘, ale hlavně tím nejlepším vozem pro své zákazníky a jejich svět,“ řekl Frank Tiemann z Rolls-Royce.

Decentní proměna

Zatímco předchozí, sedmá generace phantomu dostala v roce 2012 modernizaci, tradičně označenou jako „Series II“, velmi výraznou, se zcela přepracovanou přídí a palubním systémem, osmé vydání vyráběné od roku 2017 má nyní svůj facelift velice decentní.

Nová je leštěná vodorovná linka mezi denními světly přímo nad maskou chladiče v tradičním pojetí antického panteonu. Jemné úpravy se dotkly také mřížky chladiče, díky čemuž mají být logo RR i soška Spirit of Ecstasy při čelním pohledu nápadnější. Samotná mřížka je nyní podsvětlená, podobně jako u menšího ghostu.

Vrchol automobilového luxusu prošel modernizací

AutoMoto

V noci mají překvapit také inovované přední světlomety, které získaly zdobení laserem vyřezanými otvory, které připomínají hvězdnou oblohu, a vizuálně navazují na podobně řešené stropní obložení uvnitř.

Karoserie samozřejmě zůstává shodná. Při pohledu z boku si phantom zachovává typické proporce s krátkým předním převisem, dlouhým rozvorem náprav a mohutným sloupkem C, který cestujícím vzadu poskytuje kýžené soukromí.

K dispozici jsou nové disky kol z nerezové oceli s vyfrézovanými trojúhelníkovými fazetami a zvýrazněným tříprostorovým efektem, a to jak v plně nebo jen částečně leštěném provedení. Alternativou jsou plné disky, jejichž vzor připomíná vozy Rolls-Royce z 20. let.

Nejdražší nové auto představeno ve druhém exempláři

AutoMoto

Údajně na přání majitelů přibyla poptávaná možnost objednat tmavý chromovaný rámeček masky chladiče a černé prvky na kapotě, rámu čelního skla a bočních ozdobných lištách.

Interiér zůstává prakticky nezměněn, pouze věnec volantu má nyní lehce větší průměr, podle automobilky má poskytovat při jízdě jistější pocit a více bezprostřední kontakt.

Test Rolls-Royce Phantom: Opravdový vrchol

Testy

Premiéru má i systém Rolls-Royce Connected. Díky němu může majitel například poslat do vozu cílovou adresu z aplikace Whispers, která je vyhrazena pouze majitelům.

Pohon nadále zajišťuje 6,75litrový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly a výkonem 420 kW, 571 koňských sil. Podstatnější je však točivý moment 900 Nm a jeho neobyčejně sametové podání skrze osmistupňovou samočinnou převodovku na zadní kola.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám