Hlavní obsah

Nová Škoda Enyaq ukazuje svítící masku, díky které ji ve tmě rozhodně poznáte

Novinky, laz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Další upoutávka na nový elektrický crossover Škody se věnuje světelné technice. Dva nákresy ukazují zadní svítilny i přední část se svítící maskou. Tvoří ji LED pásky.

Foto: Škoda Auto

Světlomety Škody Enyaq iV.

Článek

Automobilům dnes vládne LED technika, nejinak tomu bude v případě nového Enyaqu iV. Přední světlomety nabídnout technologii LED Matrix s vykrýváním okolního provozu. S tou se coby první škoda prezentoval současný superb po faceliftu.

Mnohem více tak fascinuje maska chladiče. O té jsme informovali již po prvních jízdách před třemi měsíci, kdy měl redaktor Novinek příležitost nejen vyzkoušet prototypy, ale i vidět sériový vůz.

Nově však slova mohou doprovodit i nákresy designéra, která nejsou přehnanými malůvkami a věrně prezentují, jak bude enyaq v režimu potkávacích světel svítit.

Jedna horizontální a několik vertikálních linií, které se vyhýbají jen radaru adaptivního tempomatu, mohou skutečně zářit, jen pokud jsou zapnutá potkávací světla. V denním módu to z legislativních důvodů nejde. Mezi denními světly totiž musí být dodržena určitá vzdálenost.

Zadní svítilny se prezentují v poměrně známých tvarech, LED podpis bude mít trojrozměrnou grafiku a žádné spojení dvou segmentů tentokrát nečekejte.

Foto: Škoda Auto

Svítilna Škody Enyaq iV.

Podpis Škoda Crystal Lighting uvnitř dílů pak tradičně odkazuje na inspiraci v křišťálu. „Škoda je hrdá na to, že ve svých vozech odráží tradici českého křišťálového umění a interpretuje ji po svém. Přesné linie, geometrické uspořádání a výjimečně čiré skleněné plochy jsou fascinující a v závislosti na dopadu světla a úhlu pohledu nabízí zcela jiné, stále se měnící aspekty,“ uvedl Petr Nevřela, vedoucí designér exteriérového osvětlení.

Úplné odhalení za dva týdny

Škodu Enyaq iV čeká premiéra 1. září v Praze. Půjde o první vůz z Mladé Boleslavi, který využije koncernovou platformu pro elektromobily. V Mladé Boleslavi odstartuje do konce roku i výroba, a to nezvykle na stejném pásu s ostatními modely.

Do výroby Škody Auto se vrací roušky a další opatření

AutoMoto

Jedná se o jakýsi crossover, vypadá jako zvýšené kombi. Na délku měří 4648 milimetrů. Šířka činí 1877 mm, výška 1618 mm a rozvor náprav 2765 mm. Tato čísla jej řadí mezi karoq a kodiaq. V příštím roce dorazí i ve stylovější formě se sníženou střechou, vrcholem bude varianta RS s výkonem 225 kilowattů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám