Hlavní obsah

Mazda představila SUV CX-60, slibuje i šestiválce

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

První mazda na platformě MSSA s podélně uloženým motorem je crossover CX-60 dostupný nejprve s plug-in hybridním pohonným ústrojím. Nabízí pět stovek newtonmetrů a slušnou výbavu už v základu, stojí ale od necelého 1,3 milionu korun.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

Článek

Po dlouhém slibování nové platformy s motory vpředu podélně a pohonem primárně zadních kol Mazda konečně odhalila první takový vůz ve své nabídce - crossover CX-60. Je prvním vozem z nové rodiny nazvané Large Product.

Ovšem, „large“, tedy „velký“, tento crossover až tak není. Na délku má 4745 mm, na šířku 1890 mm a na výšku 1670 mm, tedy je jen o chloupek větší než Škoda Kodiaq. A zároveň i o kousek větší než BMW X3, s nímž bude díky klasické koncepci svého pohonu spíše srovnáván.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

Po designové stránce není CX-60 až takové překvapení. Jednak jsme některé její prvky už viděli, a jednak zejména z profilu dost připomíná existující CX-5, která je mimochodem na délku o téměř 20 cm kratší.

Novinka však má delší kapotu kvůli podélně uloženému motoru a za zmínku stojí také svítící linky v chromu přední masky. Vzadu stojí za zmínku čtveřice koncovek výfuku a absence pokusů o difuzory či podobné rádoby sportovní prvky, ovšem po stranách si všimněte falešných mřížek s nápisem PHEV.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

V kabině je vidět nedávno ohlášená snaha Mazdy posunout se k prémiové části automobilového trhu. Stejně jako v jiných jejích nových vozech je i zde design palubní desky poněkud starosvětský; displej není v centru pozornosti. Ovládá se skrz panel na středovém tunelu, ovšem podle webu automobilky je i dotykový. Kompatibilita s Androidem Auto a Apple CarPlay je už v základní výbavě.

CX-60 dostala volič převodovky stejný jako v elektrické MX-30, ovšem panel ovládání klimatizace si zachovává fyzická tlačítka. Ta jsou i na volantu a vlevo od něj k ovládání některých funkcí vozu. Naopak analogový přístrojový štít patrně zmizel ve prospěch velkého displeje.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

Interiér se zatím ukázal ve světlé a tmavé verzi a automobilka píše, že uvnitř najdeme javorové dřevo, kůži Nappa nebo japonské textilie v různých kombinacích. Textilní je i potah části palubní desky se speciálním detailním prošíváním.

Na palubě samozřejmě bude hromada jízdních asistentů a hlídačů, jako je adaptivní tempomat, asistent pro bránění odbočení do trasy protijedoucích aut, samočinné nouzové brzdění s detekcí chodců nebo hlídání jízdních pruhů.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

CX-60 přichází na evropské trhy nejprve jako plug-in hybrid. Jeho základem je 2,5l zážehový čtyřválec bez přeplňování, který sám dává 192 koní a 261 Nm točivého momentu. Elektromotor je na palubě jeden a je integrovaný do převodovky. Dává 136 koní a 250 Nm.

Dohromady má vůz výkon slušných 328 koní a točivý moment 500 Nm, přičemž v měření spotřeby normovaném dle WLTP spotřebovává jen 1,5 l benzínu na 100 km. V emisích CO2 to je 33 g/km, a tedy vůz v Česku dosáhne na „elektromobilní“ registrační značky.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

Zmíněná převodovka je nový osmistupňový automat, který místo hydrodynamického měniče točivého momentu používá vícelamelovou spojku. Elektromotor je integrován v ní, pohání přímo její vstupní hřídel.

To znamená, že i při jízdě na elektřinu vůz může řadit, a také, že systém pohonu všech kol je klasický hřídelový. Primárně však řídící elektronika upřednostňuje zadní kola.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

Baterie plug-in hybridního ústrojí má kapacitu 17,8 kWh a má stačit až na 63 km jízdy, držíte-li se do 100 km/h. Nejvyšší rychlost na elektřinu je 140 km/h, v hybridním režimu je nejvyšší rychlost elektronicky omezena na 200 km/h. K nabíjení baterie je na palubě nabíječka o výkonu 7,2 kW, ovšem Mazda nepíše, jak dlouho má dobití trvat; můžeme jen hádat, že okolo dvou a půl hodiny.

Platforma, na níž vůz stojí, se jmenuje MSSA - Multi-Solution Scalable Architecture. Automobilka slibuje, že s ní budou vozy mít excelentní jízdní dynamiku a řidiči pocítí rychlou odezvu šasi. Baterie je v něm uložená mezi nápravami a v podlaze, což snižuje těžiště a zlepšuje vyvážení.

Foto: Mazda

Mazda CX-60

Kromě plug-in hybridu se můžeme těšit i na řadové šestiválce pod kapotou CX-60 - třílitrový benzín s technologií SPCCI a 3,3l turbodiesel. Evropská tisková zpráva, představující vůz, o nich ovšem nehovoří, a tedy zatím není jisté, jestli se jich dočkáme i v Evropě.

Známy už jsou i ceny vozu v České republice. Cena plug-in hybridní CX-60 začíná verzí Prime-Line za 1 293 690 korun a kromě zrcadlení telefonu je v základu i dvouzónová klimatizace, navigace, hlídání mrtvých úhlů, parkovací čidla nebo samočinné nouzové brzdění.

O stupínek lepší Exclusive-Line přidává bezdrátové zrcadlení smartphonu, vyhřívané sedačky a volant nebo bezklíčový přístup, a to od 1 334 090 korun.

Mazda vezme svět SUV útokem, ohlásila pět nových modelů

AutoMoto

Druhá nejvyšší výbava se jmenuje Homura a nabízí ambientní osvětlení, černá kožená sedadla nebo systém kamer pro 360° pohled kolem vozu. Stojí od 1 395 090 korun. A konečně, vrchol se jmenuje Takumi, stojí od 1 434 090 korun a v interiéru najdeme bílou kůži Nappa či chromované detaily interiéru.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám