Hlavní obsah

Kia představila elektromobil EV6. Může mít i 585 koní a slušný dojezd

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Jihokorejská automobilka Kia konečně plně odhalila data a specifikace svého nejnovějšího přírůstku, elektrického crossoveru EV6. Vozidlo má představovat novou éru společnosti na poli elektromobility.

Foto: Kia

Kia EV6

Článek

Kia už model EV6 před časem ukázala na prvních fotografiích, ale nepřinesla k nim žádné bližší informace. Úterní premiéra však ukázala veškerá data o motorizacích i technologiích pod kapotou.

Jisté je, že EV6 je elektromobil, který stojí na nové platformě E-GMP určené i pro další elektrická vozidla Kia. Jihokorejský crossover je pak přímým sourozencem Hyundai Ioniq 5.

Vzhledově působí Kia EV6 velmi dospěle, vidět ji můžeme ve sportovním provedení GT-Line, na které jsme zvyklí z běžných modelů jihokorejské automobilky. K dispozici by měla být i ještě vyšší výbava GT. Nejedná se pak o žádné malé auto. Kia hovoří o tom, že v kabině by mělo být místa jako v SUV střední třídy, vozidlo je dlouhé 4680 mm a má rozvor 2900 mm.

Kia představuje crossover EV6, první z nové řady elektromobilů

AutoMoto

V kabině dostal vůz multifunkční volant s novým logem Kia, startovací tlačítko a podle snímků i velkou středovou konzoli s kulatým voličem, na který jsme zvyklí třeba z modelů BMW. Dobře vypadají i sportovní sedadla z látky z recyklovaných plastů. Řidiči budou k dispozici také dva spojené dvanáctipalcové displeje.

Zákazníci se u modelu mohou těšit i na systém V2L, tedy Vehicle to Load, díky kterému lze u nabíjeného či jedoucího auta nabíjet elektrokola, skútry i koloběžky.

Kia v novém elektromobilu nabídne hned několik různých variant pohonu. K dispozici budou dvě kapacity baterií 58 kWh a 77,4 kWh. Základním modelem bude EV6 s jedním elektromobilem, pohonem předních kol a slabší baterií. Takový model bude mít výkon 172 koní. Zatím ale neznáme veškerá data o dojezdech. Jistý je jen ten u předokolky se silnější baterií, která dle metodiky WLTP ujede na jedno nabití 510 km.

Hyundai představuje Ioniq 5, hranatý hatchback s rychlým dobíjením

AutoMoto

Volitelně nabídne i dva motory pro pohon všech kol. Nejsilnější EV6 tak bude ve verzi GT, která dostane dva motory a maximální výkon 585 koňských sil. Dojezd však zatím Kia nezveřejnila. Co se nabíjení týče, Kia uvádí, že s pomocí revoluční DC rychlonabíječky lze vůz z 10 na 80 % baterie dobít za 18 minut. Za 4,5 minuty pak dojezd jednorázově zvýšíte o 100 kilometrů. Elektromobil podporuje jak nabíjení napětím 800 V, tak i slabší infrastrukturu na 400 V.

Model EV6 bude možné na světových trzích spatřit v druhé polovině letošního roku. Ve vybraných zemích pak bude možné vytvořit rezervaci už od 30. března. Česká cena zatím není známa.

Reklama

Související články

Kia má nové logo

Korejská automobilka ve středu zveřejnila nové logo. Zbavilo se oválu a má dynamičtější grafiku.

Výběr článků

Načítám