Hlavní obsah

Kalašnikov představil koncept elektromobilu pro taxislužby a carsharing

Ovum UV-4 je novou generací elektromobilu ruské značky Kalašnikov. Má sloužit taxislužbám a carsharingu, ale ujede jen 150 km na jedno nabití a nemá vůbec žádný zavazadelník. Výhodou však má být jen minimální nutnost údržby.

Kalašnikov představil koncept elektromobilu pro taxislužby a carsharing

Jméno Kalašnikov je proslulé zejména útočnou puškou AK-47, kterou Michail Kalašnikov vyvinul těsně po druhé světové válce. Dnes však firma Kalašnikov nevyrábí jen zbraně, občas se pustí i do nějakého auta. Loni jsme tu měli vůz, který chtěl konkurovat značce Tesla, tentokrát to je pokus o městský elektrický taxík.

Jmenuje se Ovum UV-4 a na papíře je pětimístný, ale s šířkou vozu jen 1,5 metru by to asi na zadní lavici ve třech bylo těsné. Na druhou stranu, ve městě se všude vejde, a s délkou 3,4 metru se s ním bude i snadno parkovat.

Hlavní náplní jeho práce však má být již zmíněné taxikaření nebo již zmíněný carsharing. Podle tiskové zprávy totiž nevyžaduje moc údržby snad i proto, že jde o upravený vůz vyvinutý původně pro vojenské účely, a snadno se používá.

V útrobách je elektromotor o výkonu 68 koní, který dokáže Ovum rozpohybovat až na 80 km/h. Baterie má kapacitu 13,2 kWh, což je normální u plug-in hybridů, nikoliv elektromobilů, ty mívají výrazně více. Ovum ale váží jen 650 kg, takže i s takhle malou zásobou energie má dojet až 150 km daleko.

Oproti minulým generacím je tu lepší topení, klimatizace a převodovka. Vůz má také nastavitelné odpružení. Nové jsou údajně i brzdy, ale předpokládáme, že jako u ostatních elektromobilů bude největší část zpomalování obstarávat rekuperační funkce elektromotoru.

Co Kalašnikov zatím nezveřejnil, je cena a příp. informace o tom, nakolik bude Ovum UV-4 v prodeji i pro běžné zákazníky.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků