Hlavní obsah
Isuzu D-Max Foto: Isuzu

Isuzu začalo v Česku prodávat pick-up D-Max

Japonský výrobce Isuzu, který vyrábí zejména autobusy a nákladní vozidla, začal v Česku poprvé nabízet pick-up. Model D-Max stojí od 556 800 korun a firma by s ním v příslušném segmentu ráda v Česku získala desetiprocentní podíl.

Isuzu D-Max Foto: Isuzu
Isuzu začalo v Česku prodávat pick-up D-Max

D-Max se bude nabízet se třemi velikostmi kabiny, respektive korby. Single Cab má místo pouze pro dva cestující, ale zase uveze nejvíce nákladu. Délka vnitřku korby činí 2,31 m a šířka 1,57 m. Nákladová kapacita činí 1080 kg (u verze 4x2) a 1011 kg u verze 4x4.

Druhým modelem je 2+2místné provedení, které má vzadu nouzové sedačky. Space Cab má nákladovou plochu dlouhou 1,8 metru a uveze až 960 kilogramů. Provedení Double Cab nabídne vzadu plnohodnotná sedadla pro dva, respektive tři cestující. Korba má v této variantě délku 1,55 m.

Isuzu D-Max

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Všechny modely pohání čtyřválcový, dvojitě přeplňovaný dieselový motor o objemu 2,5 l. Motor vlastní konstrukce, který plní emisní normu Euro 5, nabídne přímé vstřikování common rail.

Motor v D-Maxu nabídne výkon 120 kW (163 k). Maximální točivý moment má hodnotu 400 Nm v rozpětí mezi 1400 až 2000 otáčkami. Kombinovaná spotřeba paliva se pohybuje s hodnotami mezi 7,4 až 8,4 l/100 km (dle verze nástavby). Není bez zajímavosti, že Isuzu dodává vznětové motory i pro některé výrobce osobních automobilů (díky spolupráci s GM jsou to například motory pro Opel Astra).

Isuzu D-Max

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Zamrzí, že volant je nastavitelný pouze jednoose, interiér je strohý, ale funkční. Skvělá je prostornost, do kabiny se bez problémů vejdou i nadprůměrně vysocí jedinci. Krátká projížďka naznačila, že D-Max je na silnici sice komfortní, nicméně kvůli své velikosti a váze kolem dvou tun vcelku neohrabaný (což je poznávací znak všech pick-upů). Jeho teritoriem tak rozhodně nemají být městské ulice, nýbrž zablácené vesnické polní cesty.

Motor má dostatek elánu, odhlučnění ale není tak dobré jako v osobním autě. Stejně tak je tomu i v případě převodovky, která je šestistupňová a kromě manuální verze je v prodeji i samočinná (pouze pětistupňová). Pohon obou náprav se zapíná manuálně, ve výbavě nechybí ani redukční převodovka. Uzávěrky diferenciálů do extrémního terénu byste ale u D-Maxe hledali marně.

Isuzu D-Max

Foto: Isuzu

Základní výbava obsahuje centrální zamykání, tónovaná skla, posilovač řízení, elektrické ovládání oken nebo držák na nápoje. Klimatizaci a otáčkoměr dostanete u všech provedení kromě nejlevnější verze s pohonem pouze předních kol. Prodejní ceny začínají na částce 556 800 (Single Cab, 4x2), nejlevnější verze 4x4 přijde na 636 800 korun.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Seznam.cz zavádí tlačítko Líbí se

Dejte redakci i ostatním čtenářům vědět, jaký obsah stojí za přečtení.

Články s nejvyšším počtem Líbí se se budou častěji zobrazovat na hlavní stránce Seznamu a přečte si je více lidí. Nikomu tak neuniknou zajímavé zprávy.

Reklama

Výběr článků