Hlavní obsah

Ford představuje elektrický model Transit. Na jedno nabití ujede 350 kilometrů

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ford uvádí čistě elektrický E-Transit, zelenou verzi jedné z nejprodávanějších dodávek na trhu. Auto nabídne zadní pohon, silný elektromotor a také vysoký dojezd bez kompromisů v kapacitě nákladového prostoru.

Foto: Ford

Ford E-Transit

Článek

Nejvyšší zástupci Fordu užitkový automobil představili během on-line tiskové konference a věří, že jeho dlouhodobý vývoj ve spolupráci s experty z oboru z něj udělá nejvšestrannější elektrickou dodávku na trhu. Podle generálního ředitele Fordu Jima Farleye také značně pomohly četné průzkumy mezi běžnými uživateli.

Ford vylepšil obytný nugget, verze Plus přidává lůžka i toaletu

AutoMoto

Ford nezměnil vzhled auta, takže se elektrická verze v exteriéru prakticky neliší od normálního transitu. To nejdůležitější se děje pod kapotou. V podlaze vozidla jsou uložené lithium-iontové baterie vyrobené v Polsku, které mají kapacitu 67 kWh a umožňují autu na jedno nabití ujet až 350 kilometrů, což by mělo překonat všechny velké elektrické dodávky na trhu.

Ve speciálním jízdním režimu „L“ by pak měl být dojezd ještě přibližně o 8-10 % větší.

Samotný elektromotor má výkon 269 koní a točivý moment 430 N.m. Posílá je na zadní nápravu. Baterie o kapacitě 67 kWh se bude dobíjet přibližně 8 hodin z běžné zásuvky, na rychlonabíječce se z 15 na 80 % kapacity ovšem dostane za méně než 40 minut.

Na baterie Ford poskytuje záruku osm let nebo dojezd 160 000 kilometrů. Baterie jsou navíc vybavené vodním chlazením, což výrazně prodlužuje jejich životnost.

Foto: Ford

Ford věří, že se elektrický transit stane nejoblíbenější EV dodávkou na trhu.

V základní verzi Ford nedělal kompromisy, co se týče kapacity, a díky využití přebytečných prostorů nabídne E-Transit stejný nákladový prostor jako dieselový model, a to tedy 15,1 metru čtverečního. E-Transit bude navíc v Evropě dostupný až ve 25 různých konfiguracích.

Hybridní ústrojí vytlačilo čistě zážehový pohon z nabídky Fordu Mondeo

AutoMoto

Majitelům firem auto umožní sledovat například, zda řidiči dodržují rychlost a předpisy. V interiéru přibyla i velká, 12palcová obrazovka infotainmentu se zábavním systémem Ford Sync 4, který se dá na dálku aktualizovat od výrobce. Specialitou je palubní nabíječka Pro Power Onboard, která nabídne zásuvku na 2,3 kW. Uživatelé tak mohou do auta připojit různá elektrická zařízení.

V příštím roce hodlá Ford svoji novinku testovat přímo u vybraných zákazníků. Až v roce 2022 by pak mělo auto konečně dorazit na evropské trhy. Cena zatím není zcela jasná. Mluví se o tom, že v USA se E-Transit bude prodávat pod hranicí jednoho milionu korun. Jak tomu bude v České republice, nelze s tak velkým předstihem určit.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám