Hlavní obsah

Ferrari posílilo svůj nejlevnější model, představuje Portofino M

Novinky, Daniel Havlina

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V uvozovkách nejlacinější Ferrari na současném trhu, model Portofino, dostalo od svého výrobce značné vylepšení. Upgradovaná verze nese název Portofino M a má více koní, novou převodovku a údajně i lepší ovladatelnost.

Foto: Ferrari

Ferrari Portofino M.

Článek

Ferrari zkratku M používá u modelů, kterým byl vylepšen výkon. Jedná se o zkrácení slova Modificata a v případě modelu Portofino M s sebou tohle písmenko nese velkou řadu zlepšení. Legendární automobilka vůz vůbec poprvé ve své historii představila zcela online.

Nové Ferrari se jmenuje jako italské hlavní město

AutoMoto

Portofino M je oproti modelu před modernizací dražší. A to o 24 tisíc liber, tedy asi o 700 tisíc korun, stojí tak v přepočtu 5,5 milionu. Za tu cenu ale zákazník dostane velkou porci vylepšení počínaje zevnějškem. Portofino M působí agresivněji a sportovněji. Designéři se přitom zaměřili hlavně na příď auta.

Foto: Ferrari

Rychlejší, obratnější a silnější. Takové je prý nové Portofino M.

Foto: Ferrari

Designéři autu dali i částečně odlišný vzhled. Vsadili přitom na agresivitu.

Největší změny ovšem najdeme pod kapotou. Ferrari do auta vložilo filtr pevných částic, díky čemuž Portofino M splňuje emisní předpisy Euro 6d. Dvojitě přeplňovaný motor V8 s objemem 3,9 litru teď dává vozu ještě vyšší výkon a místo 600 koní nabízí koní 620.

Supersport MC20 startuje novou éru Maserati. Má přes 600 koní a může být elektrický

AutoMoto

Novinkou pod kapotou auta je i nová, osmistupňová automatická převodovka. Ve Ferrari ji nastavili tak, že zvládne až o 35 % vyšší točivý moment než starší verze, díky čemuž se Portofinu M zlepšila také čísla ve zrychlení z 0 na 100 km/h. Ostřejší verze M to zvládne za 3,45 sekundy.

Foto: Ferrari

Interiér nejlevnějšího ferrari v současném portfoliu značky.

Portofino M nově také převzalo systém nastavení jízdních režimů, který se objevil třeba v dražších modelech jako Ferrari Roma. Tlačítko volby lze nastavit na pět různých úrovní, z nichž nejostřejší je pak samozřejmě modul Race. Právě v něm je prý Portofino M mnohem lepší než jeho slabší verze.

Mimo tyto systémy pak Ferrari do výbavy přidalo i řadu chytrých asistentů nebo vylepšená sedadla. Dodávky vozu budou vyřizovány v první polovině roku 2021.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám