Hlavní obsah

Elektromobily lidé častěji kupují kvůli technice, ne ekologii, zjistila studie

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Pro většinu majitelů elektromobilů je důležitější konektivita, technologie a podobné aspekty než bezemisní jízda, zjistila studie mezi americkými motoristy. Většina lidí by také upřednostnila elektromobil od zavedené značky, nikoliv start-upu.

Foto: Toyota

Nabíjecí zásuvka Toyoty bZ4X (ilustrační foto)

Článek

Elektrická auta jsou často prezentována jako ekologický transport a se stejnou ideou je nejedna automobilka i národní či nadnárodní vláda upřednostňuje před auty se spalovacími motory. Zákazníci to ovšem většinou vidí jinak - elektromobily kupují, protože je zajímají technologie.

Říká to studie, kterou si objednala značka Polestar mezi více než 5 tisíci americkými motoristy. 55 procent z těch, kteří mají elektromobil, si ho koupilo kvůli technologiím na palubě, konektivitě a infotainmentovému systému. Tyto aspekty nového vozu pro ně byly důležitější než pohon či jízda bez lokálních emisí.

Při výrobě elektromobilu vzniká o 70 procent více emisí, přiznává Volvo

AutoMoto

„Ideu, že je luxus definován tím, co je pod kapotou, v elektromobilní době nahrazuje jednoduchá konektivita, integrace do existujících digitálních ekosystémů a dobrý design uživatelského přístupu,“ nechal se slyšet Gregor Hembrough, šéf severoamerické divize Polestaru.

Přesto starost o životní prostředí při nákupu elektromobilu není zcela mimo hru. Nejdůležitějším důvodem je tím spíš, čím je zákazník mladší, říká studie. Jako prioritní ho v dotazníku uvedlo 12 procent lidí náležících ke generaci Z (dnes ve věku 18-24 let), což je dvojnásobek oproti mileniálům (dnes ve věku 25-41 let) a trojnásobek oproti tzv. baby boomerům (dnes ve věku 57-74 let).

Tesla zablokovala zákazníkovi třetinu baterie, za odblokování chtěla 110 tisíc

AutoMoto

Mladší také více věřili mladým značkám, jako je Tesla, Lucid, Rivian nebo právě Polestar. U mileniálů to bylo 57 %, baby boomerů jim věřilo jen 28 %. Celkově 46 % zákazníků upřednostní novou značku při nákupu elektromobilu oproti nějaké zavedené, která vyrábí spalovací auta už dlouho.

Anketa

Jaký důvod by pro vás byl ten hlavní pro koupi elektromobilu?
Bezemisní jízda
6,6 %
Mocné zrychlení
5,1 %
Tichá jízda
5,6 %
Technologie na palubě a konektivita
5,9 %
Nabíjel/a bych doma a každé ráno měl/a plnou „nádrž“
20,2 %
Nechci elektromobil v žádném případě
56,6 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 410 čtenářů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám