Hlavní obsah
Dosavadní ocelová platforma je v podstatě podvozkový rám. Hliníková platforma v popředí je to, čeho se Morgan bude od příštího roku držet. Foto: Morgan

Britská automobilka se vzdá platformy, kterou používá přes 80 let

Auta značky Morgan nejsou retro jen zvenčí, nýbrž i pod slupkou - některé modely dodnes používají platformu s kořeny v roce 1936. To se během příštího roku změní - starou ocelovou platformu definitivně nahradí zbrusu nová hliníková.

Dosavadní ocelová platforma je v podstatě podvozkový rám. Hliníková platforma v popředí je to, čeho se Morgan bude od příštího roku držet. Foto: Morgan
Britská automobilka se vzdá platformy, kterou používá přes 80 let

U většiny automobilek se jedna platforma, samozřejmě s úpravami, používá třeba deset, patnáct let na evropském a americkém trhu a pak se odstěhuje do Jižní Ameriky, Ruska nebo Číny. Britský Morgan ale není většina automobilek - ocelová platforma, kterou používají modely 4/4, Plus 4 a V6 Roadster, má kořeny v době, kdy lidstvo mělo za sebou jen jednu světovou válku. Její první verze se začala vyrábět v roce 1936.

Automobilka oznámila, že v roce 2020 ukáže několik modelů na úplně nové platformě CX-Generation, která se představila letos v březnu na ženevském autosalonu. Je kompletně hliníková a základ váží pouhých 97 kilogramů. Díky tomu může první model na ní stojící, nový Plus Six, vážit necelých 1,1 tuny.

Nový Morgan Plus Six na hliníkové platformě

Foto: Morgan

Rok 2020 bude tedy posledním, kdy budou ve výrobě auta na staré ocelové platformě. Přesné datum konce její výroby nebylo zatím oznámeno, víme jen, že se to stane někdy v roce 2020.

Zmíněný Plus Six má pod kapotou třílitrový řadový šestiválec z Bavorska, který pracuje i pod kapotami BMW Z4 a Toyoty Supra. Morgan potvrdil, že kromě tohoto motoru dostanou jeho nové vozy i menší pohonné jednotky a bude možné je kombinovat i s manuální převodovkou.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Reklama

Výběr článků