Hlavní obsah

Britská automobilka se vzdá platformy, kterou používá přes 80 let

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Auta značky Morgan nejsou retro jen zvenčí, nýbrž i pod slupkou - některé modely dodnes používají platformu s kořeny v roce 1936. To se během příštího roku změní - starou ocelovou platformu definitivně nahradí zbrusu nová hliníková.

Foto: Morgan

Dosavadní ocelová platforma je v podstatě podvozkový rám. Hliníková platforma v popředí je to, čeho se Morgan bude od příštího roku držet.

Článek

U většiny automobilek se jedna platforma, samozřejmě s úpravami, používá třeba deset, patnáct let na evropském a americkém trhu a pak se odstěhuje do Jižní Ameriky, Ruska nebo Číny. Britský Morgan ale není většina automobilek - ocelová platforma, kterou používají modely 4/4, Plus 4 a V6 Roadster, má kořeny v době, kdy lidstvo mělo za sebou jen jednu světovou válku. Její první verze se začala vyrábět v roce 1936.

SPECIÁL: 20 let Škody Fabia

AutoMoto

Automobilka oznámila, že v roce 2020 ukáže několik modelů na úplně nové platformě CX-Generation, která se představila letos v březnu na ženevském autosalonu. Je kompletně hliníková a základ váží pouhých 97 kilogramů. Díky tomu může první model na ní stojící, nový Plus Six, vážit necelých 1,1 tuny.

Foto: Morgan

Nový Morgan Plus Six na hliníkové platformě

Rok 2020 bude tedy posledním, kdy budou ve výrobě auta na staré ocelové platformě. Přesné datum konce její výroby nebylo zatím oznámeno, víme jen, že se to stane někdy v roce 2020.

Zmíněný Plus Six má pod kapotou třílitrový řadový šestiválec z Bavorska, který pracuje i pod kapotami BMW Z4 a Toyoty Supra. Morgan potvrdil, že kromě tohoto motoru dostanou jeho nové vozy i menší pohonné jednotky a bude možné je kombinovat i s manuální převodovkou.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám