Hlavní obsah

Audi představuje S3, s výkonem 310 koní je stále jen předkrmem

Na vrcholné RS3 si ještě počkáme, druhý nejsilnější model v nabídce Audi A3 ale dostal čtyřválec o 310 koních, pohon všech kol a armádu jízdních asistentů. Zvenčí ho sotva poznáte od civilní verze s paketem S Line, až na koncovky výfuku.

Nové Audi S3 SportbackVideo: Audi

 
Článek

Než se představí vrcholné pětiválcové Audi RS3, přichází automobilka s mezikrokem v prostoru mezi civilní A3 a nejostřejší verzí. Jmenuje se S3 a odhaluje se rovnou ve dvou karoseriích - sedan i sportback.

Foto: Audi

Nové Audi S3 sedan

Design přídě už v podstatě odhalila civilní verze s paketem S Line, kterou jsme nedávno testovali. Skutečné S3 má vpředu víc lesklé černé barvy, např. v logu, ale to je z rozdílů skoro vše.

První jízda s novým Audi A3: Nejlepší z letošního vrhu

Testy

Přednímu nárazníku dominuje gigantická maska chladiče s ohromnými otvory pro přístup chladicího vzduchu. Nad ní, těsně pod kapotou, si všimněte tenkých otvorů - či falešných otvorů -, které jsou odkazem na někdejší soutěžní Audi Quattro.

Foto: Audi

Příď je dost agresivní a celá černá. V kontrastu s jasně žlutým lakem vypadá hezky.

Vzadu je rozdíl o trochu větší - místo dvou falešných obdélníkových koncovek výfuku tu vidíme čtyři, které by měly být pravé. Falešné mřížky v zadním nárazníku tu jsou stejné. Zajímavostí však je, že vůz může být vybaven světlomety s technologií LED Matrix.

Interiér už také není překvapením; oproti civilní verzi tu je jiný jen volant a obložení palubní desky; zda dojde i na odlišnou grafiku v digitálním přístrojovém štítu, se dozvíme, až se s S3 prvně svezeme. Tisková zpráva slibuje i head-up displej, dodávaný za příplatek.

Foto: Audi

Interiér dostal nový volant. Manuální převodovky se nedočkáme.

Infotainment, jehož uživatelské rozhraní má podobu 10,1” dotykového displeje, stojí na novém operačním systému MIB3, který pracuje i v Golfu, Leonu a Octavii. Na fotografiích ale vidíme prostředí známé z ostatních Audi, což znamená i rozpoznávání psaní prstem na displej.

Ve výbavě je samozřejmě armáda všemožných jízdních asistentů a hlídačů. Kromě hlídače jízdních pruhů, provozu za vozidlem, mrtvých úhlů nebo autonomního brzdění stojí za zmínku asistent úhybného manévru či asistent odbočování.

Audi dokonce hovoří i o „asistentu efektivity”, který „podporuje ekonomický jízdní styl”. Jak užitečná bude taková věc u sportovní verze auta, posuďte sami, nicméně systém monitoringu skutečné spotřeby paliva, který vyžaduje EU, se na verzi auta neptá.

Foto: Audi

Čtveřice koncovek výfuku je jasným znamením, že tohle auto není žádné ořezávátko.

Jak se dalo očekávat, vůz má pod kapotou nejsilnější verzi dvoulitrového benzínového čtyřválce koncernu Volkswagen. Díky přeplňování nabízí 310 koní a 400 N.m a spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, u Audi označovanou S Tronic, a pohonem všech kol.

Podle dostupných informací to má stačit ke zrychlení na stovku za 4,8 sekundy; maximálka je omezená na 250 km/h. A pokud by někoho zajímala spotřeba paliva, má být 7,4 litru na sto kilometrů u hatchbacku a 7,2-7,3 l u sedanu.

Foto: Audi

Sedan u nás tolik oblíbený nebude, ale má nižší spotřebu benzínu, alespoň na papíře.

Kromě špičkového motoru tu je samozřejmě i upravené odpružení. V základu je podvozek snížen o 15 milimetrů a nabízí progresivní řízení, za příplatek můžete mít i nastavitelné odpružení nebo třeba červeně lakované brzdové třmeny.

První kousky nové S3 zamíří k evropským prodejcům v říjnu tohoto roku. České ceny zatím nebyly stanoveny, ale známe už ty německé. Hatchback začíná na 46 303 eurech (1,21 milionu korun), sedan je o trochu dražší se základní cenou 47 180 eur (1,23 milionu korun).

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám