Hlavní obsah

Audi představilo svoji novou vlajkovou loď - luxusní limuzínu A8

Novinky, Martin Žemlička

Audi představilo svůj největší model - novou A8. Pod konzervativním kabátem pracuje nová nebo upravená technika, novinka se začne prodávat na jaře příštího roku. K dispozici bude se šestiválcovými či osmiválcovými motory.

Článek

Audi svou novou A8 uvádí coby „nejsportovnější luxusní limuzínu“. S tím, že A8 bude luxusní se tak trochu počítá, co je na ní sportovního nám poněkud uniká... Karoserie je opět vyrobena z hliníku (a je o 40 procent lehčí než podobné karoserie z oceli).

Vzhled je konzervativní, kdo čekal revoluční změnu v pojetí vnějšího designu, bude zklamán. Konzervativní fanoušky značky nejspíš potěší. Nová Audi A8 zapadá mezi ostatní modely a na fotografiích si ji nezúčastněný pozorovatel snadno splete s podstatně levnějším modelem A4.

Nové MMI i noční vidění

Audi A8 dostalo nový ovládací systém MMI (Multi Media Interface), jenž by měl být na ovládání snadnější než předchozí, zbytečně komplikovaná generace tohoto systému. Do á-osmičky se konečně dostal systém pro noční vidění s rozpoznáváním chodců, BMW i Mercedes-Benz jej nabízejí již několik let. Palubní deska vypadá alespoň na fotografiích velmi dobře – materiály i jejich zpracování budou nejspíš velmi kvalitní, potěší i klasická ergonomie, prověřená i v ostatních modelech s logem čtyř kruhů. 

Dva osmiválce, dva šestiválce

Nové Audi A8 se začne prodávat se dvěma osmiválcovými motory. Zážehová jednotka 4.2 FSI poskytuje největší výkon 273 kW (372 k), turbodiesel 4.2 TDI nabízí 258 kW (350 k). Nabídku následně doplní vznětový šestiválec 3.0 TDI s největším výkonem 184 kW (250 k). U všech agregátů došlo ke zvýšení výkonu a točivého momentu, snížila se jejich spotřeba o 13 až 22 procent.

Později bude následovat druhá varianta motoru 3.0 TDI s největším výkonem 150 kW (204 k), která bude pohánět pouze přední kola. V kombinovaném režimu spotřebuje údajně pouze 6,0 l/100 km.

Nová je osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola (trvalý pohon quattro). Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením.

Nová je osmistupňová samočinná převodovka tiptronic. Výkon se přenáší na všechna čtyři kola (trvalý pohon quattro). Všechny modely jsou sériově vybaveny vzduchovým odpružením.

Audi A8 se objeví u českých prodejců na jaře roku 2010, prodejní cena zatím nebyla zveřejněna.

Reklama

Související témata:

Související články

Turbodiesely od Audi slaví dvacet let

Audi letos slaví vedle stoletého výročí vzniku značky Audi ještě jedno jubileum: 20. narozeniny motorů TDI. Na podzim 1989 měl na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem...

Výběr článků

Načítám