Nissan Almera měl kde brát i ze svých předchůdců. Vždyť v roce 1995 se stal nástupcem populárního Nissanu Sunny, který v tehdejší době byl také hodně populární. Pro značku sice almera znamenala poněkud prodejní zklamání, ale s postupujícím časem už lidé poznali její přednosti.

Fortelné zpracování

Automobil musíme především pochválit za karoserii, která má výbornou ochranu před korozí. Když najdete prohnilou almeru, podívejte se do technického průkazu, z jakého roku je. Ročníky 1996 a 97 jsou na tom hůř, dál už by měly být v pořádku. Dalším důvodem může být havárie. Vyrovnané plechy si pozinkování prostě neudrží a začínají oxidovat.

Další velkou předností vozu je jeho tuhost. Karoserie je hodně odolná proti kroucení (zvlášť hatchback) a poskytuje tak i radost z řízení a pocit bezpečí.

Výfuk raději vyměnit

Jediným slabým místem, co se týče rzi, je výfuk. Především ve spoji dvou částí začíná "kvést" a problémy dělá i vlnovec.

Nissan Almera
U Almery oceníme výborný motor 1.5i 16V, který má velmi kultivovaný chod, nízkou spotřebu a je spolehlivý. Dieselové motory mají také nízkou spotřebu, ale potýkají se s řadou závad se vstřikovači u Common Rail 1,5 dCi nebo vstřikovacím čerpadlem, turbodmychadlem a váhou vzduchu u 2,2Di. Jízdní vlastnosti jsou dobré, někdy poněkud vadnou brzdy.
Tomáš Svoboda - manažer Autocentrum ESA

Podvozek jako takový je výborný. Některé modely mají na zadní nápravě víceprvkové zavěšení, náš model měl vlečená ramena se zkrutnou příčkou. Jenže ta je posunuta až téměř do os kol, takže se jedná vlastně o tuhou nápravu. I tak ale má auto hodně dobré jízdní vlastnosti. Především na tom má zásluhu kvalitní nastavení odpružení a solidní přední náprava. U té si dejte pozor na podélnou ustavující tyčku, která je hodně namáhaná.

Prostor i elegance

Naše generace almery už má upravený interiér, který je mnohem elegantnější, než původní hranatý vzhled, který měl zcela nepokrytě vzor ve starém golfu. Automobil nabízí celkem dost místa pro nohy, hlavy i náklad. Velká výtka směřuje k předním oknům - ta i po několika generacích a stejných výtkách u předchozího modelu Sunny stále drnčela. Také jsou časté závady na centrálním zamykání.

Benzín lepší dieselu

Motory u Nissanu Almera jsou celkem kvalitní. Zvlášt ty benzínové. Turbodiesely přebírá Nissan od Renaultu a dřívější verze agregátů dCi se potýkají se stále stejnými druhy závad. Především jsou to špatné vstřikovače, váha vzduchu, závady turbodmychadla a v neposlední řadě i odcházející čerpadla. S postupem času se však agregáty vylepšovaly.

Přesto doporučujeme spíš zážehové jednotky, jako je třeba patnáctistovka nebo šestnáctistovka. Ta disponovala velmi kvalitní a dobře zpřevodovanou pětistupňovou převodovkou.

Nissan Almera sedan 1.8i r.v. 2001
Motor R4
Výkon (kW při ot./min) 84/5600
Toč. moment (N.m při ot./min) 158/2800
Max. rychlost (km/h) 185
Zrychlení 0-100 km/h (s) 11,1
Komb. spotřeba (l na 100 km) 7,5
Rozměry (m) 4,43 x 1,70 x 1,45
Obj. zavazadelníku (l) 460
Stav tachometru (km) 48 505
Cena 175 000 Kč

Článek byl připraven ve spolupráci se společností Autocentrum ESA.