Hlavní obsah

Test Ford Focus 1,6: jízdními vlastnostmi exceluje

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Druhá generace Fordu Focus nedávno prošla drobnou omlazovací kůrou. Změny, především designové, jsou decentní a nevýrazný Focus II je díky nim o hodně pohlednější. Jiné přední i zadní světlomety a několik drobných změn na přídi Focusu rozhodně pomohly. Důležité také je, že jezdí pořád tak dobře jako dříve.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford Focus (modelový rok 2008)

Článek

Focus je na trhu již od roku 1998 a od té doby nenašel v nižší střední třídě přemožitele ve vyváženosti řízení a jízdních vlastností. Řízení je komunikativní, přímé a přesné.

Podvozek se zadní víceprvkovou nápravou nejenom že dovede účinně tlumit nerovnosti i na rozbitých silnicích, kterých u nás není málo, navíc má i příkladnou stabilitu v zatáčkách. Dlouho je neutrální a nedotáčivost přichází až při vysloveně přehnaných nájezdových rychlostech.

:. Facelift Fordu Focus rozhodně prospělfoto: Novinky/Martin Žemlička

Také řazení je přesné, brzdy ostré s citlivým dávkováním. Focus je zkrátka radost řídit a to platí už od první generace. Tento primát zatím nikdo nedokázal Fordu vzít.

Interiér prostorný, občas tvrdé plasty

Pojďme se podívat do interiéru. Tady předchozí glorifikace začíná trochu blednout - stačí se podívat na některé plasty na palubní desce či výplně dveří. Tvrdé a na pohled ošklivé plasty devalvují jinak docela pohledný interiér.

:. Sedadla jsou dobře dimenzovaná, možná jen boční vedení by mohlo být o trohu větší. foto: Novinky/Martin Žemlička

Také k ergonomii máme drobné výhrady - například elektronická stabilizace se vypíná zbytečně složitě a palubní počítač se neovládá zcela intuitivně.

To jsou ale drobné prohřešky. Jinak, co se týče prostornosti není problém - vepředu ani vzadu. Škoda jen, že řidičovo sedadlo nelze spustit více k podlaze, vyvýšení posed nemusí každému vyhovovat.

Zavazadelník nabízí v případě pětidvéřové verze ve střední třídě průměrných 385 litrů.

Jedna-šestka se musí hodně točit

Zkoušená benzínová šestnáctistovka sice papírově působí docela výkonným dojmem, v praxi se ale ukázalo, že tomu tak není. Motor sice ochotně akceleruje do nějakých 100 km/h, nad touto hranicí je to ale slabší.

Na vině je především malý točivý moment (155 Nm), který je navíc k dispozici až ve vyšších otáčkách, kdy zase posádku bude obtěžovat nepříjemný drnčivý hluk.

:. Zadní světla mají módní diody.foto: Novinky/Martin Žemlička

Spotřeba se pohybuje mezi sedmi a osmi litry naturalu 95; mimo město se dá s klidnou pravačkou jezdit i za šest. Čtyřválec 1,6 Ti-VCT bude vyhovovat všem klidným řidičům, více točivého momentu by mu ale rozhodně neuškodilo.

Pro svižnější svezení má Ford připravenu osmnáctistovku s 92 kW / 125 k (a samozřejmě sportovní ST a brzy i RS) nebo osvědčené turbodiesely.

:. Zavazadelník je dobře přístupný, nabízeným prostorem ale neohromí. foto: Novinky/Martin Žemlička

Ford Focus nemá tak velký kufr jako konkurenti a cenově se zrovna nepodbízí, ale z hlediska jízdních vlastností a řízení je to nejlepší automobil nižší střední třídy. Se základními motory je ale podvozek hodně předimenzovaný - což ale vůbec není na škodu.

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor:1596 ccm, čtyřválec, zážehový
Max. výkon:85 kW (115 k) při 6000 ot./min.
Max. točivý moment:155 Nm od při 4150 ot./min.
0 - 100 km/h:10,8 s
Nejvyšší rychlost:190 km/h
Kombinovaná spotřeba:6,6 l/100 km
Pohotovostní hmotnost:1257 kg
Poháněná náprava:přední
Cena základní verze:521 990 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám