Model Mégane RS [celý test] je příliš tvrdý na každodenní ježdění a jeho výkonný motor je až moc žíznivý, aby jej bylo možné využívat jako auto do rodiny. Renault tak připravil model Mégane GT, jenž je sice sportovnější a výkonnější než všechny současné verze, ale ne zase tolik.

Základem je klasický hatchback (kombi a sedan zatím uvedeny nebyly), který má na výběr dva motory. Benzínová varianta má objem 2,0 l a k výkonu 120 kW při 5000 ot./min jí dopomáhá turbodmychadlo. Točivý moment 270 N.m při 3250 ot./min zvládne roztlačit vůz z 0 na 100 km/h za 8,3 s. S maximální rychlostí se výrobce nepochlubil.

Druhou variantou je turbodiesel 2.0 dCi s výkonem 110 kW při 4000 ot./min. a točivým momentem 340 N.m při 2000 ot./min. Výhodou tohoto agregátu je nízká spotřeba, která má podle tabulek v kombinovaném provozu hodnotu 5,4 l na 100 km.

Vůz byl také přepracován v oblasti podvozku. Snížena byla světlost o 10 mm, pružiny jsou o 24 % tužší a jiný software dostal i posilovač řízení a stabilizační systém. Vizuálně je Mégane GT velmi podobný sériové klasické slabší verzi. Nová jsou jen kola a vzadu výfuk vyvedený středem vozu. Zepředu pak vůz poznáte podle lehce upravené masky chladiče.

V interiéru jsou nainstalována sportovnější sedadla a imitace hliníku na přístrojové desce. Renault Mégane GT se objeví v nabídce koncem tohoto roku i u nás. Cenu zatím neznáme, bude se pravděpodobně pohybovat na hranici konkurenčního Volkswagenu Golf GT [celá zpráva].