Hlavní obsah

Test Renaultu Mégane Sport: Tour de France

Novinky, Jan Čech

Pokud chce dnes někdo sportovní automobil z francouzské produkce, nemá zrovna moc na výběr. Jedním z nejpovedenějších kousků je Renault Mégane Sport. Při testu jsme si s ním vyplavili spoustu adrenalinu a i ostatní řidiči mělo co dělat, aby se uklidnili, když je potupně "trhnul" francouzský rodinný hatchback.

Článek

Renault Mégane stále vzbuzuje rozporuplné reakce. To prokázala i diskuze pod naším testem klasického rodinného vozu s zážehovou šestnáctistovkou. [celá zpráva] Jenže stačí k netradičně řešenému vozu přidat dravé nárazníky, spoiler, velká hliníková kola a motor ze kterého jde na silnici strach a hned je jedno, jakou "bouli nosí na zádech".

Automobil dostal vpředu nový nárazník s velkými vstupy pro vzduch. Nejdravěji však vypadají mlhové světlomety, které byly vysunuty na "tykadlech" do stran.

Na střední části se kromě osmnáctipalcových hliníkových kol nezměnilo nic. Vzadu pak z nového nárazníku vykukují dvě velké koncovky výfuku. Ty mají za úkol odradit nepřítele svým vzhledem, ale zvuk už není tak dobrý. O tom však až o kousek dál.

Chce to víc změn

Uvnitř najdeme ohromná sportovní sedadla, která však proti očekávání nemají integrované opěrky hlavy, ale jsou zde klasické vysouvatelné. Boční vedení opěradel i sedáků je příkladné, jen podpora stehen v podélném směru by potřebovala vylepšit.

Přístrojová deska neprošla mnoha změnami. Přístroje jsou sice sportovnější, ale zato hůř čitelné, řadicí páka je příliš dlouhá. I když už je řazení o něco přesnější, ještě by se tady našly nějaké nedostatky. Nebýt však hliníkových pedálů a koženého volantu obšitém červenou nití, člověk by ani nepoznal, že jede v ostré verzi.

Stádo koní hnané turbem

Pod přední kapotou najdeme asi to nejlepší na celém voze. Agregát nás opravdu potěšil a nezbývá nám, než ho chválit. Dvoulitrový čtyřválec se šestnácti ventily je dopován turbodmychadlem se slušným průtokem. Díky němu se vyšplhá výkon na 165 kW při 5500 ot./min. Točivý moment 300 N.m při 3000 ot./min dokáže protočit na místě kola i přes instalované ESP.

S agregátem se nic moc neděje, pokud točíte motor někam k hranici 2200 ot./min. Pak chytnou v turbu saze a vše je jinak. Vůz je náhle katapultován vpřed a řidič má plné ruce práce, aby stačil řadit a řídit. Perfektní zátah je k dispozici až k vrcholu výkonu, tedy 5500 ot./min. Pak už není nutné točit - výkon rapidně padá dolů a zasahuje omezovač.

Vítěz Tour de France

Jízda s Mégane Sport je výborná, pokud nejedete po dlažebních kostkách, vyjetých kolejích či po hodně zatáčkovitých silnicích. Podvozek je totiž hodně přitvrzen. Perfektně sedí na silnici, ale jen do té doby, než se vyskytnou nerovnosti. Pak začne jankovatět a lehce nedotáčivý vůz si začne především v zatáčkách dělat z řidiče "šoufky".

Nejhorší  se nám na sportu zdálo řízení. Posilovač účinkuje až moc a naprosto nedokáže přenést informace, co chce vůz dělat a co se děje pod přední nápravou.

Pokud však pojedete po okresních silnicích třeba v okolí v okolí Kladna, dostane se vám vrcholného pocitu z rychlé jízdy. Pozvolné zatáčky, mírná stoupání i klesání, akcelerace při předjíždění "fáček" a pevný posez při průjezdu "esíčkem" dveřmi napřed jsou k nezaplacení.

Ještě bychom se chtěli zmínit o výfukovém potrubí. Líbilo se nám, že ve městě tohle auto neduní a nedělá extrémní hluk. Jenže při sportovní jízdě ve vyšších otáčkách bychom očekávali sound metalové skupiny a ne souboru lidových písní.

Slušná cena

Základní cena vozu je 850 000 Kč. To je na tak výkonný vůz (připomínáme jeho 165 kW) hodně dobrá částka. Testovaný vůz pak měl ještě příplatkovou výbavu za 20 000 Kč. V porovnání s konkurencí, jakou je například Volkswagen Golf GTI (147 kW) za 769 300 Kč, Škodou Octavia RS (opět 147 kW) za 754 900 Kč, Volkswagen Golf R32 (184 kW) za 932 700 Kč nebo Opel Astra 2.0T (147 kW) za 713 900 Kč, vychází cena vzhledem k výkonu celkem dobře.

Technické údaje
Renault Mégane Sport
Motor
Zdvihový objem1998 ccm
Max. výkon165 kW při 5500 ot./min
Max. točivý moment300 N.m při 3000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město11,5
Mimo město7,0
Kombinace8,8
Výkony
Max. rychlost236 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod6,5 s
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka4206 mm
Šířka1777 mm
Výška1457 mm
Rozvor2625 mm
Objem zavazadelníku330/1190 l
Provozní hmotnost1430 kg
Nárazové testy Euro NCAP
Ochrana posádky5/5 **
Ochrana dětí-
Ochrana chodců2/4**
Ceny
Základní cena vozu850 000 Kč
Cena testovaného vozu870 00 Kč

** Nárazový test proběhl v roce 2003, tedy ještě ve starém hodnotícím systému

Anketa

Kterému z uvedených vozů byste dali přednost?
Renault Mégane Sport (165 kW)
23,8 %
Škoda Octavia RS (147 kW)
41,8 %
Opel Astra 2.0T (147 kW)
6,1 %
Volkswagen Golf GT (147 kW)
4,3 %
Volkswagen Golf R32 (184 kW)
24 %
Celkem hlasovalo 1570 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Test Renaultu Mégane 1.6: Haute Couture

Francouzi si potrpí na eleganci. To je stará známá věc - pořádný oblek k francouzskému gentlemanovi patří stejně neodmyslitelně jako dobré mravy či sklenička...

Test Mercedesu-Benz E280 CDI 4Matic: 4 x luxus

Sedany třídy E jsou oceňovány pro svůj komfortní a přitom jistý podvozek, výkonné motory a luxusní vzhled i výbavu. Jenže někomu nestačí mít automobil...

Test Nissanu Micra 160 SR: Beruška Cup

Nissan má ve svém výrobním programu Nissan Micra, což je malinký automobil s "beruškovitým" vzhledem. Jenže když se koukneme do ceníků, na konci je motor,...

Výběr článků

Načítám