Na třetí příčce se umístila luxusní značka Acura japonské společnosti Honda Motor. Do první pětky se dostaly ještě největší jihokorejská automobilka Hyundai Motor a japonská Nissan Motor.

Automobilky jsou závislé na síle svých distribučních sítí a pozorně sledují ziskovost i spokojenost prodejců. Ta je podle asociace NADA silně závislá na objemu prodeje, což je důvod dobrého hodnocení japonských a korejských značek, jež pokračují ve zvyšování svých tržní podílů ve Spojených státech.

Toyota se v červenci v USA dostala v prodeji poprvé v historii na druhé místo před domácí automobilku Ford Motor. Japonská automobilka, která si vybudovala svou pozici nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu, se přitom potýká se stále častějším svoláváním vozů k opravám. Minulý měsíc proto přislíbila, že zvýší kvalitu svých vozů.

Společnost Toyota hodlá v letošním roce zvýšit celosvětový prodej o devět procent na 8,85 miliónu vozů a výrobu o deset procent na 9,06 milionu vozů. Firma by tak brzy mohla vystřídat amerického konkurenta General Motors na pozici největšího výrobce automobilů na světě.

Japonské automobilky nyní zvyšují prodej i výrobu ve Spojených státech a dalších klíčových regionech, protože zájem o jejich vozy s nízkou spotřebou roste kvůli stoupajícím cenám pohonných hmot. V uplynulém finančním roce končícím v březnu vyrobily japonské automobilky poprvé v historii více vozů v zahraničních továrnách než v domácích závodech.

Americké automobilky nyní naopak kvůli konkurenci z Japonska a Jižní Koreje a stoupajícím nákladům na suroviny, zdravotní péči a penze provádějí rozsáhlá restrukturalizační opatření, včetně propouštění a uzavírání továren. Společnost GM například v listopadu oznámila, že v Severní Americe v rámci restrukturalizace zruší do roku 2008 zhruba 30.000 pracovních míst, což odpovídá téměř deseti procentům její celkové pracovní síly.