Článek
Tento model uzavírá kompletní řadu modelů SEAT v provedení FR (Formula Racing), která zahrnuje i modely Ibiza FR a Altea FR.
Dva slušivé agregáty
Srdcem a duší nového Leónu FR [celá zpráva] jsou alternativně dvě výkonné pohonné jednotky, zážehová a vznětová. Premiérově se představuje zážehový motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW, poskytující v rozmezí od 1800 do 5000 ot./min maximální točivý moment 280 N.m. Přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec propůjčuje Leónu FR slušnou akceleraci - z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h, přičemž 1000 m s pevným startem zvládne za 27,6 s. Motor si řekne v průměru o 7,9 l benzinu na 100 km.
Vznětová verze je poháněna vysoce propracovaným přeplňovaným motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW, s nímž León dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 6 l nafty na 100 km.
Design rychlejší, ne však dramatický
Sportovní zaměření vozu zdůrazňují speciálně navržené nárazníky, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a tradiční znak modelů FR - stříbřité kryty vnějších zpětných zrcátek. Pěkná jsou i sedmnáctipalcová hliníková kola.
V interiéru Leónu FR čekají řidiče i spolujezdce výškově nastavitelná sportovní sedadla se stavitelnými bederními opěrkami, kůží potažený volant i řadicí páka a kovové štítky, rovněž nesoucí iniciály "FR. Sportovní styl interiéru podtrhují sdružené přístroje s bílým pozadím namísto běžného černého.
Výbava na úrovni
León FR má sériově elektronický stabilizační systém ESP kombinovaným s brzdovým asistentem EBA a patentovaným systémem doporučení řidiči k natočení volantu do správného směru DSR (Driver Steering Recommendation ) v případě nebezpečí přetáčivého smyku, samozřejmostí je protiblokovací systém ABS s protiprokluzovým zařízením TCS. O pasivní bezpečnost se stará až osm airbagů, když boční airbagy pro zadní sedadla lze doplnit na přání.
V sériově dodávané výbavě jmenujme poloautomatickou klimatizaci Climatic, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání včetně víčka nádrže i zavazadlového prostoru, tempomat či palubní počítač.
Cupra přijde zanedlouho
Ovšem model FR nestojí na nejvyšší příčce v hierarchii leónu. Tam se zanedlouho objeví i nejvýkonnější verze Cupra, o které přineseme první informace již zítra. Podle prvních informací se stane více než důstojným nástupcem Leónu Cupra minulé generace, který byl opravdu zdařilým sportovním kouskem.