Hlavní obsah

Seat León FR je už i v Česku

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nový León FR, zatím nejdynamičtější verze modelové řady Seat León, je možné již objednávat i na českém trhu. Zájemci jej mohou získat ve dvou motorizacích - se vznětovým motorem 2.0 TDI 125 kW za cenu 693 900 Kč a se zážehovým turbomotorem 2.0 TFSI 147 kW  v základní ceně 662 900.

Článek

Tento model uzavírá kompletní řadu modelů SEAT v provedení FR (Formula Racing), která zahrnuje i modely Ibiza FR a Altea FR.

Dva slušivé agregáty

Srdcem a duší nového Leónu FR [celá zpráva] jsou alternativně dvě výkonné pohonné jednotky, zážehová a vznětová. Premiérově se představuje zážehový motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW, poskytující v rozmezí od 1800 do 5000 ot./min maximální točivý moment 280 N.m. Přímovstřikový přeplňovaný čtyřválec propůjčuje Leónu FR slušnou akceleraci - z nuly na 100 km/h dokáže zrychlit za 7,3 s a dosáhne maximální rychlosti 229 km/h, přičemž 1000 m s pevným startem zvládne za 27,6 s. Motor si řekne v průměru o 7,9 l benzinu na 100 km.

Vznětová verze je poháněna vysoce propracovaným přeplňovaným motorem 2.0 TDI o výkonu 125 kW, s nímž León dosahuje rychlosti až 214 km/h a akceleruje z nuly na 100 km/h za 8,2 s při průměrné spotřebě 6 l nafty na 100 km.

Design rychlejší, ne však dramatický

Sportovní zaměření vozu zdůrazňují speciálně navržené nárazníky, dvojitá chromovaná koncovka výfuku a tradiční znak modelů FR - stříbřité kryty vnějších zpětných zrcátek. Pěkná jsou i sedmnáctipalcová hliníková kola.

V interiéru Leónu FR čekají řidiče i spolujezdce výškově nastavitelná sportovní sedadla se stavitelnými bederními opěrkami, kůží potažený volant i řadicí páka a kovové štítky, rovněž nesoucí iniciály "FR”. Sportovní styl interiéru podtrhují sdružené přístroje s bílým pozadím namísto běžného černého.

Výbava na úrovni

León FR má sériově elektronický stabilizační systém ESP kombinovaným s brzdovým asistentem EBA a patentovaným systémem doporučení řidiči k natočení volantu do správného směru DSR (Driver Steering Recommendation ) v případě nebezpečí přetáčivého smyku, samozřejmostí je protiblokovací systém ABS s protiprokluzovým zařízením TCS. O pasivní bezpečnost se stará až osm airbagů, když boční airbagy pro zadní sedadla lze doplnit na přání.

V sériově dodávané výbavě jmenujme poloautomatickou klimatizaci Climatic, elektrické ovládání všech oken, dálkově ovládané centrální zamykání včetně víčka nádrže i zavazadlového prostoru, tempomat či palubní počítač.

Cupra přijde zanedlouho

Ovšem model FR nestojí na nejvyšší příčce v hierarchii leónu. Tam se zanedlouho objeví i nejvýkonnější verze Cupra, o které přineseme první informace již zítra. Podle prvních informací se stane více než důstojným nástupcem Leónu Cupra minulé generace, který byl opravdu zdařilým sportovním kouskem.

Reklama

Související témata:

Související články

Ibiza a Cordoba: Nová tvář a lepší ceny

Seat Ibiza a Cordoba jsou už na trhu několik let. Jejich prodeje pomalu klesaly, takže bylo zapotřebí je poněkud oživit. Proto přišel facelift, jenž dává vozu...

Test Seatu Leon 2.0 FSI: auto s duší sportovce

Dvoulitrový benzínový motor s přímým vstřikováním paliva novému Seatu Leon opravdu sluší. Díky němu a výbavě Sport Up lze za volantem tohoto horkokrevného...

Další sportovec od Seatu - León FR

Madridský autosalon bude nabit novinkami španělského výrobce automobilů - Seatu. Představí se tady jak již námi představený model Altea FR, ale také menší...

Výběr článků

Načítám