"Plánujeme se vrátit k 35hodinovému týdnu," řekl Neumann po setkání s odboráři. Dodal, že bude obtížné zachovat všechna pracovní místa v západoněmeckých továrnách společnosti. Volkswagen zavedl krátký pracovní týden v roce 1994, aby předešel propuštění až 30 000 lidí.

Šéf vyjednávačů odborového svazu IG Metall Hartmut Meine označil prodloužení pracovní doby bez odpovídající úpravy mezd za nepřijatelné. Upozornil, že často není dost práce ani pro 28,8 hodiny týdně. Obě strany se dohodly na dalších rozhovorech, nestanovily však žádný konkrétní termín. Neumann dnes zdůraznil, že cílem restrukturalizace je zlepšení konkurenceschopnosti Volkswagenu.

Ve Volkswagenu neživoří

Zaměstnanci automobilového průmyslu v Německu patří k nejlépe placeným na světě a konkrétně zaměstnanci Volkswagenu si průměrně vydělají až o pětinu více než zaměstnanci v jiných strojírenských podnicích.

Společnost Volkswagen koncem května zvýšila odstupné německým zaměstnancům, kteří dobrovolně odejdou z firmy, na zhruba 95 000 až 250 000 eur. Automobilka musí snižovat počet zaměstnanců prostřednictvím dobrovolných odchodů, protože v roce 2004 přislíbila, že do roku 2011 nebude ve svých šesti západoněmeckých továrnách propouštět, což nekoresponduje s již dříve zveřejněnou zprávou, že VW má v plánu propustit 20 000 lidí v šesti západoněmeckých továrnách.

Problémy i přes zisk

Firma Volkswagen, jejíž součástí je i česká Škoda Auto, zvýšila v prvním čtvrtletí provozní zisk o 55 procent na 726 miliónů eur (asi 20,55 miliardy Kč). Zisk však zaostal za očekáváním analytiků, kteří jej odhadovali na 920 miliónů eur. Tržby společnosti stouply o 21,4 procenta na 25,34 miliardy eur.