Hlavní obsah

BMW a další Mille Miglia

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BRESCIA

V italské Brecii se objevilo překvapení - BMW zde ukázala svůj nový koncept Mille Miglia. Ten je odvážnou reminiscencí na závodní BMW 328 Mille Miglia, který v roce 1940 vyhrál stejnojmenný závod. Bohužel však tento opravdu zajímavý koncept nikdy nepůjde do výroby.

Článek

Základem pro vůz je současné moderní BMW Z4 M, jen o 24 cm delší. Pochází z něj motor (se stejným výkonem ale s upraveným výfukem pro lepší zvuk), podvozek a jiné komponenty. Karoserie je však na první pohled jiná. Na hliníkovém rámu jsou připevněny plastové díly vyztužené uhlíkovými vlákny ve tvaru slavného předchůdce. Aby byla zvýšena tuhost, byla připravena specialita pro nástup do vozu. Nenajdeme zde totiž klasické dveře. Pro nasednutí je totiž zapotřebí na plynových vzpěrách vyklopit celou střechu vzad a přeskočit vysoký boční profil.

Pak přijde ještě jeden akrobatický kousek - vměstnat se do minimalistického interiéru. Ten je sice velmi exkluzivní ale po vzoru modelu 328 nenabízí ani centimetr navíc v jakémkoli směru. Ale i zde najdeme opravdu efektní "vychytávky". Kupříkladu sedadla - ta jsou potažena pravou kůží. Ta je vyrobena z několika vrstev stlačených k sobě a není nijak upravována a barvena. Po nějaké době užívání pak získá efektní patinu.

Přístrojová deska z lisovaného milimetrového plechu je skládána do výsledného tvaru stejným stylem, jakým vznikají japonské origami z papíru. Místa styku dvou plechů jsou ořezána laserem, takže mezery vpodstatě neexistují.

Aerodynamika především

Design karoserie si vzal za vzor původní model, ale posunul jej mnohem dál. Přísně aerodynamický tvar je spojen s nejnovějšími technologiemi. Vstup vzduchu do motoru je rovnoměrně usměrňován na motor a brzdy. Ty jsou tak i přes očividně malé vstupní otvory velmi dobře chlazeny.

Přední velké kruhy jsou stejně jako u předchůdce světlomety. Nyní jsou však osazeny mnoha vysocevýkonnými diodami. Další světlomety jsou ovšem okryty v úzké škvíře pod přední kapotou.

Disky jsou plné, aby bylo docíleno co nejlepšího obtékání a zadní kola jsou tradičně zakryta karosérií. Velmi netradiční je však i nesymetrické ztvárnění zadní části. Červená linie procházející z levého horního rohu střechy k levému dolnímu konci nárazníku není nic jiného, než jedna velká sdružená zpětná svítilna. Navíc ještě přetíná zpětné okénko, kterému nyní vlastně levá část chybí.

Exot se vyrábět nebude

Novodobá Mille Miglia není vůz určený k sériové výrobě. Dokonce se ani neuvažuje o žádné malosériové produkci. Vůz je prostě jen ukázkou toho, co dokáží současní technici BMW, když se snaží do svých vizí zahrnout i slavnou historii značky.

Reklama

Související témata:

Související články

BMW 1 jako užitkový vůz

Díky ne zcela propracovaným českým zákonům dochází v naší zemi k zajímavým situacím, jakými jsou kupříkladu prodeje vozů ve specifikaci N1. Nejnovějším...

První fotografie BMW 3 Coupé

BMW ještě neodhalilo žádnou fotografii svého trojkového kupé oficiálně, ale po internetu již kolují snímky, které prosákly i skrz přísná bezpečnostní opatření...

BMW CLEVER je připraveno

V roce 2005 byl představen na kongresu o ekologických vozidlech model BMW CLEVER, který by měl být městským vozítkem na zemní plyn s ultra nízkými emisemi....

Výběr článků

Načítám