Značka Bufori byla založena před devatenácti lety v Austrálii. Postupně ale díky finančním problémům přešla k malajskému vlastníkovi. Nejdříve se přestěhovala výroba a posléze i vývoj a konstrukce do Kuala Lumpuru. Přesto dnes můžete vozy spatřit i v Evropě. Svoje zastoupení má značka nejen v Malajsii a Austrálii, ale velmi významným trhem jsou USA, Korea a Německo.

Líbí - nelíbí?

Model MKIII La Joya vychází ze staršího a známějšího roadsteru. Přesto nelze říct, že by to byla jen upravená karoserie. Jedná se o samostatný model s modernější technikou. Dvousedadlové kupé má zdánlivý retrostyl. Na celém voze je však patrná snaha o moderní pojetí, jenž se nemusí líbit každému. V přední části především překvapí částečně kapotovaný chladič a další rozměrné vstupy vzduchu hned za nárazníkem. Boční profil vypadá velmi dobře, ale zadní světla s vozem moc neladí.

Také interiér je kombinací staré krásy a "moderních" prvků. Černé plastové rádio a klimatizace společně s instalací standardních přístrojů do kapličky za volantem i s krycím plastem moc parády nedělá.

Moderní pod kapotou

Technika zůstává tím, čím se může Bufori opravdu chlubit. Pod přední kapotou si brouká vidlicový šestiválec o objemu 2,7 l s kompresním poměrem 10:1. Výkon 140 kW není nijak extra velký, ale tady je důležitý točivý moment, který činí 206 N.m při 3600 ot./min. Agregát má elektronické vstřikování benzinu a řízený trojcestný katalyzátor.

Ocelový rám v sobě skrývá velký prostor pro posádku a překvapivě i dost místa pro zavazadla. Pod zadním, rychle se svažujícím víkem najdeme zavazadelník o objemu 360 l.  Z výbavy vozu vyjmenujme bi-xenonové světlomety, elektricky stavitelná sedadla, monitorování tlaku pneumatik, bluetooth, ABS, EBD, trakční kontrolu a v neposlední řadě i sportovní převodovku Tiptronic.

I díky ní dokáže automobil jet maximální rychlostí 220 km/h a zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,7 s. Cenu tradičně výrobce neuvádí, ale je známo, že se pohybuje vysoko nad hranicí miliónu korun.