Když v Detroitu ukázala značka AMG model S65 AMG [celá zpráva], všichni byli ohromeni. Tak gigantický výkon v sedanu přímo z továrny, to nemá každý. Tuningový partner Mercedesu však pokračuje dál. I rodina si jistě chce užít, tak nezbývá, než instalovat další silný (i když ne tolik) velkoobjemový agregát. Terčem se stala velkoprostorová řada R, primárně určená pro americký trh.

Osmiválec je novinkou

Vidlicový osmiválec o objemu 6,3 l dává maximální výkon 375 kW a točivý moment 630 Nm. Tyto úctyhodné hodnoty přenese na vozovku pouze pohon všech kol s automatickou převodovkou 7G-Tronic a možností ručního řazení buď pákou či tlačítky na volantu. Vzduchové pružení Airmatic bylo pro vysoké jízdní výkony upraveno. V nabídce budou obě karosářské verze - jak americká, tak i zkrácená evropská.

Ta kratší zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,0 s (!), delší je o desetinu sekundy pomalejší. Maximální rychlost mají obě verze elektronicky omezenou na 250 km/h.

V sedmi na okruh

Také vzhled vozu byl lehce upraven. Asi nejvýraznější vnější změnou jsou jedenadvacetipalcová kola, která si lze objednat za příplatek. Jinak v základní výbavě najdeme kola o rozměrech 265/45 R20.

V interiéru najdete sportovní sedadla potažená kůží a alcantarou, černý hliník a Racetimer. To není nic jiného, než stopky měřící čas na okruhu, nejrychlejší kolo, maximální a průměrnou rychlost, ale i vzdálenost do konce kola či závodu.