Na evropských trzích se objeví v první polovině příštího roku. Designéři měli před sebou tvrdý oříšek. Museli totiž vytvořit důstojného nástupce sedmé generace, která se podílí na celosvětových prodejích Hondy jednou třetinou.

O tom, že nový Civic bude sportovnější s agresivnější, bylo jasno již v Ženevě, kde Honda svůj hlavní trumf představila jako studii. Čelní i zadní svítilny jsou spojeny v jednom pásu, což vůz opticky rozděluje na dvě části. Vpředu sportovní vzhled umocňuje mřížka nasávání vzduchu pro chladič. Trojúhelníkové mlhovky vyvažuje dvojice stejně tvarovaných koncovek výfuku.

.: ANKETA
Která z generací Hondy Civic se vám nejvíce líbí?
FotogalerieHistorie Honda Civic
Hlasujte v anketě na konci článku.

Zatímco většina nových modelů oproti svým předchůdcům roste, Civic je v některých parametrech menší. S délkou 4250 mm je o 35 mm kratší, s šířkou 1760 je širší o 60 a s výškou 1460 je o 35 mm nižší. Rozvor Civicu osmé generace je 2635 mm, tedy o 50 mm méně než u předchůdce. Automobilka však ujišťuje, že i přes menší vnější rozměry nabízí nový Civic více místa v interiéru. Zde Honda v architektuře přístrojové desky využila tzv. Dual link. Což znamená, že všechna důležitá data jsou v horní části a ostatní v dolní.

Historie Honda Civic
1972 uvedení první generace modelu
1976 modelu se prodalo 1 milión
1979 uvedení druhé generace modelu
1983 uvedení třetí generace modelu
1987 modelu se prodalo 5 miliónů
1987 uvedení čtvrté generace modelu
1991 uvedení páté generace modelu
1994 uvedena 5dv verze pro Evropu
1995 uvedení šesté generace modelu
1995 modelu se prodalo 10 miliónů
2000 uvedení sedmé generace modelu
2001 uveden model s hybridním pohonem
2006 uvedení osmé generace modelu

V základní výbavě všech verzí bude ABS a EBD (elektronický rozdělovač brzdné síly). Nechybí ani stabilizační systém VSA. Na nezapnuté bezpečnostní pásy upozorňuje systém nejen pasažéry na předních sedadlech, ale i vzadu. Řidič a spolujezdec vpředu mají pásy s dvojitými předpínači. Honda si věří a tak předpokládá, že v nárazových testech Euro NCAP získá nový Civic 5 hvězdiček z pěti v ochraně posádky, 3 ze čtyř v ochraně chodců a 4 ze čtyř v ochraně dětské posádky.

Civic pod kapotou nabídne tři motory. Všechny přitom budou ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou. Benzínové motory 1,4 i-DSI 61 kW a 1,8 i-VTEC 103 kW budou mít v nabídce i šestistupňový automat. Třetím agregátem v nabídce bude dieselový 2,2 i-CTDi 103 kW.

 

Technická specifikace
Motor 1,4 i-DSi 1,8 i-VTEC 2,2 i-CTDi
Zdvih. objem (ccm) 1339 1798 2204
Max. výkon (kW/ot.min.) 61/5700 103/6300 103/4000
Max. toč. moment (Nm/ot.min.) 119/2800 174/4300 340/2000
Převodovka 6m/6a 6m/6a 6m
Spotřeba (l/100 km)
město 7,8 8,4 6,6
mimo město 5,1 5,2 4,3
kombinovaná 6,1 6,4 5,1

Rozměry (mm) a objemy (l)
Délka 4250
Šířka 1760
Výška 1460
Rozvor 2635
Objem zavazadelníku 415/485
Objem nádrže paliva 50