Hlavní obsah

Chtěli byste řídit takovéto ferrari? Švédský designér navrhl stroj ze staré školy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Řidiči puristé můžou Ferrari vyčítat fakt, že už nenabízí manuální převodovky. Ale snad ocení nádhernou studii Aliante Barchetta. Má tři pedály, dvanáct válců a žádné turbo.

Foto: Daniel Soriano

Ferrari Aliante Barchetta

Článek

Kdykoliv píšeme o nějaké ilustraci možného auta budoucnosti, většinou to je elektromobil a často plně autonomní. To výtvor švédského designéra Daniela Soriana je naopak výjimkou - ukazuje auto, které má spalovací motor a řídit ho musíte vlastníma rukama.

Foto: Daniel Soriano

Dvanáct válců, dvanáct otevřených sacích kanálů, dvanáct škrticích klapek. Nedejte se zmást moderním designem, tohle je stroj ze staré školy.

Tedy, museli byste - samozřejmě není ve výrobě a dost pravděpodobně nikdy nebude. Jmenuje se Ferrari Aliante Barchetta a původně vzniklo v kooperaci designérů Aruna Kumara, Magnuse Grettveho a Daniela Soriana v roce 2011 k diplomové práci.

Soriano se ho rozhodl od základu přepracovat, aby zjistil, kam se za těch osm let posunul. „Moderní auta jsou stroje bez duše, podobnější domácím elektrospotřebičům než autům. A tak jsem se rozhodl vzdát poctu starým dobrým supersportům,” komentuje svou kreaci.

Foto: Daniel Soriano

Ferrari Aliante Barchetta stojí na karbonovém základě a na řadě míst to je dobře vidět.

„Pro skutečného fanouška aut se věci, které dělají auto skvělým, nedají změřit, takže jsem chtěl udělat něco čistého, lehkého a jednoduchého,” dodává. Jeho stroj je tedy poháněn plochým dvanáctiválcem bez jakéhokoliv přeplňování.

Každý válec má svou vlastní škrticí klapku, jak bylo v 80. a na pokraji 90. let u těch nejvýkonnějších aut běžné, vůz má manuální převodovku a je prost jakýchkoliv elektronických jízdních asistentů.

Foto: Daniel Soriano

Otáčkoměr takhle daleko mimo zorné pole řidiče je trochu s podivem, ale všimněte si dokonalého teploměru oleje, a hlavně, manuální převodovky.

Jeho základem je karbonový monokok, v němž jsou integrované sedačky, a trocha elektroniky ve vozech přeci jen je - k řízení aktivních aerodynamických prvků. Marně byste ale hledali obrovské nasávací otvory, dveře, střechu nebo okna.

Vyrobit něco takového v dnešní době je téměř nemyslitelné, i kdyby přibylo v EU povinné ABS a ESP a pár airbagů - Ferrari na manuální převodovky zanevřelo už před mnoha lety. Přesto by si své zákazníky z řad bohatých puristů jistě našlo.

Anketa

Chtěli byste řídit ferrari ze staré školy?
Ano, automobilka by jej měla začít vyrábět.
0 %
Rád bych se v něm projel/a, ale domů chci něco modernějšího.
0 %
Ne, preferuji automatickou převodku.
0 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 0 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám