Ještě v roce 2018 Italové oznámili, že postaví nové SUV které bude menší než Levante. Dokonce už ho naplánovali, připravili, a dokonce postavili první zkušební modely. Jenže už je rok 2019 a s ním přišla i nová strategie. Maserati nebude stavět auta menší než je Levante nebo sedan Ghibli.

Značka chce být exkluzivní. Chce mít vysoké zisky z jednoho velkého auta, a ne menší z malého auta. A tak malé SUV šlo do šuplíku. Maserati prostě nebude značka pro širší masy.

Maserati podle tiskového prohlášení také nechce být plně elektrické. To prostě není vhodné k typu značky. Jistě, nějaká elektrifikace tu proběhne, ale základ ve spalovacím motoru bude stále. Tedy alespoň v dalším roce, než se třeba vymění vedení firmy, které zjistí, že tohle není úplně dobrá cesta.

Maserati Alfieri vyniká krásnou linií kupé

Maserati Alfieri vyniká krásnou linií kupé.

Ale uvidíme, jak to nakonec bude. Na autosalonu v Ženevě v roce 2020 se objeví nový model Alfieri a o rok nebo o dva později budou následovníci pro stárnoucí GranTurismo a GranCabrio.

Navíc automobilku čeká velká změna v oblasti pohonů. Spolupráce s Ferrari skončí, takže už jejich motory nebudou pod kapotou Maserati. Uvidíme, od koho teď agregáty převezmou. V rámci koncernu Fiat-Chrysler můžou spolupracovat třeba s Alfou Romeo nebo vzít nějaké agregáty od svých amerických kolegů, které připraví třeba divize SRT.