Hlavní obsah

Maserati obrátilo: žádné levné auto, elektriky jen trochu

Novinky, fra

Čekáte, že si jednou koupíte levnější Maserati? Že budete mít krásné italské auto s výkonným motorem s trojzubcem ve znaku a třeba motorem z ferrari, ovšem za výrazně lepší peníze? I když něco takového bylo v plánu, nakonec se zdá, že máte smůlu.

Foto: Maserati

Maserati Levante bude stále nejmenším SUV značky

Článek

Ještě v roce 2018 Italové oznámili, že postaví nové SUV které bude menší než Levante. Dokonce už ho naplánovali, připravili, a dokonce postavili první zkušební modely. Jenže už je rok 2019 a s ním přišla i nová strategie. Maserati nebude stavět auta menší než je Levante nebo sedan Ghibli.

Značka chce být exkluzivní. Chce mít vysoké zisky z jednoho velkého auta, a ne menší z malého auta. A tak malé SUV šlo do šuplíku. Maserati prostě nebude značka pro širší masy.

Maserati podle tiskového prohlášení také nechce být plně elektrické. To prostě není vhodné k typu značky. Jistě, nějaká elektrifikace tu proběhne, ale základ ve spalovacím motoru bude stále. Tedy alespoň v dalším roce, než se třeba vymění vedení firmy, které zjistí, že tohle není úplně dobrá cesta.

Foto: Maserati 2x

Maserati Alfieri vyniká krásnou linií kupé

Ale uvidíme, jak to nakonec bude. Na autosalonu v Ženevě v roce 2020 se objeví nový model Alfieri a o rok nebo o dva později budou následovníci pro stárnoucí GranTurismo a GranCabrio.

Navíc automobilku čeká velká změna v oblasti pohonů. Spolupráce s Ferrari skončí, takže už jejich motory nebudou pod kapotou Maserati. Uvidíme, od koho teď agregáty převezmou. V rámci koncernu Fiat-Chrysler můžou spolupracovat třeba s Alfou Romeo nebo vzít nějaké agregáty od svých amerických kolegů, které připraví třeba divize SRT.

Související témata:

Výběr článků

Načítám