Škoda dává ve speciálním programu svým učňům možnost plnit si neuvěřitelné sny. Například navrhnout a postavit si vlastní auto. Vždy jde o nějakou odvozeninu. Po „hudebním” Citigo tak třeba loni přišel na řadu Karoq bez střechy, Sunroq jsme i řídili. Kabriolet už je téma vyčerpané, proto se letos chystá užitkově zaměřený Kodiaq.

Studenti používají nejmodernější nástroje.

Studenti používají nejmodernější nástroje.

Dostane se ale také ke klasické práci rukama.

Dostane se ale také ke klasické práci rukama.

Pick-up ve svém portfoliu Škoda nemá od dob stejnojmenného modelu založeném na Felicii a ještě dříve na Favoritu. V současnosti by teoreticky mladoboleslavští dosáhli na techniku příbuzného Volkswagenu Amarok. Ale segment tunových pick-upů zřejmě nechají ladem. O to větší prostor je tu právě pro žákovské práce.

Celkově se jedná už o šestý podobný projekt. Od začátku ročníku na něm pracuje 29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto ve věku od 17 do 20 let. Z přiložené skici vidíme, že půjde o dvoudveřový vůz na velkých terénních kolech. Kompletní odhalení se očekává v červnu.

Svými radami přispěje i šéfdesignér Oliver Stefani.

Svými radami přispěje i šéfdesignér Oliver Stefani.