Pokud označení „vodíkový plug-in hybrid“ slyšíte prvně, jistě nejste sami. Nápad to je zajímavý, ovšem nikoliv zas tak přelomový – k vodíkovým palivovým článkům Mercedes přidal větší baterii a možnost nabíjet ji ze zásuvky. Zlepšil tak použitelnost auta poháněného palivovými články; vodíkových čerpacích stanic je stále velmi málo.

V některých německých městech, kde je infrastruktura aspoň nějaká, dostali vybraní zákazníci první kusy. Přesněji započala jejich doba pronájmu vozu; Mercedes je neplánuje prodávat, ale pouze pronajímat za určitý měsíční paušál. Veškerý servis je už v ceně.

Dr.-Ing. Klaus Bonhoff (vpravo), šéf německé Národní organizace pro vodík, přebírá Mercedes GLC F-Cell v Berlíně od zástupce automobilky Ronnyho Webera (vlevo).

Klaus Bonhoff (vpravo), šéf německé Národní organizace pro vodík, přebírá Mercedes GLC F-Cell v Berlíně od zástupce automobilky Ronnyho Webera (vlevo).

Další zákazníci, a to jak z řad firem, tak i soukromých zájemců, budou mít možnost si vůz pronajmout na jaře příštího roku. Budou muset navštívit jedno ze sedmi míst v Německu, kde je auto k mání.

Tuto formu nabídnutí vozu volí automobilky u experimentálních technologií poměrně často. Její výhodou je, že se vám po nějaké době automobil vrátí, takže můžete zkoumat opotřebení spousty kusů z běžného provozu.

Mercedes-Benz GLC F-Cell

Mercedes-Benz GLC F-Cell

GLC F-Cell má vodíku v zásobě 4,4 kilogramu, což má stačit ke 430 km jízdy dle (zastaralého a nepřesného) měřicího cyklu NEDC. Baterie stačí na dalších 51 km, takže jsou spíš nouzovkou, když vám dojde vodík. Elektromotory mají výkon 208 koní. [celá zpráva]