Hlavní obsah

Volkswagen T-Cross: Nový nejmenší crossover značky přijíždí bez čtyřkolky

• Aktualizováno
Novinky, Marek Bednář

Jen o málo více než čtyři metry dlouhý T-Cross přijíždí v šik hávu, s více než čtyřsetlitrovým kufrem a s možností dieselu pod kapotou, ale pohon všech kol k mání nebude. Vůz je nabitý moderními technologiemi a v základní výbavě je nouzové brzdění ve městě, ale nikoliv klimatizace.

Foto: Volkswagen 5x

Volkswagen T-Cross

Článek

Nejnovější mini-SUV v nabídce Volkswagenu cílí na mladé zákazníky, ať už jsou mladí věkem nebo duchem, stojí v tiskové zprávě. Je to menší sourozenec nedávno testovaného modelu T-Roc. [celá zpráva]

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Cross

S délkou 411 cm je o 12 cm kratší než T-Roc a o 5 cm delší než Polo, s nímž sdílí fabriku ve španělské Navaře. Rozvor je pouhých 2 563 mm, ale přesto má mít zavazadelník 385 - 455 litrů objemu podle toho, kam posunete zadní lavici.

Nový T-Cross nám automobilka ukázala v Amsterdamu, ovšem zatím jako předprodukční prototypy, takže jsme se nemohli projet. Posadit se dovnitř však možné bylo, tedy vězte, že i když je zadní lavice úplně vzadu, kufr má použitelnou velikost. A když zvednete jeho dno, je pod ním poměrně hluboká vana na rezervní kolo, kterou lze také využít pro náklad, pokud si vůz objednáte bez rezervy.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Volkswagen T-Cross v Amsterdamu

Zadní lavici lze ovšem posouvat jen jako celek, nikoliv odděleně třeba podle toho, jak lze sklápět opěradla. Také stojí za zmínku výplň dveří, kterou vzadu tvoří velmi tvrdé plasty. Polstrovaná není vzadu ani loketní opěrka; vpředu naštěstí ano.

Sedačky jsou příjemně měkké a vpředu i s docela slušným bočním vedením, do šířky je místa tak akorát, abych loktem nenarážel do dveří, a přihrádka na vrchu palubní desky je praktická. Infotainment i digitální budíky jsou stejné, jako najdete ve všech ostatních moderních volkswagenech.

Elektroniky je na palubě hromada 

V arzenálu T-Crossu jsou v podstatě všechny moderní bezpečnostní systémy, jako hlídání jízdních pruhů nebo, a to bude v základní výbavě, automatické brzdění před chodci, které maminka nenaučila správně přecházet silnici. Připlatit bude možné např. za adaptivní tempomat či pokročilého asistenta parkování.

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Cross

Stran komfortu posádky jsou v nabídce až čtyři porty USB, bezdrátová nabíječka, třísetwattový audiosystém Beats se subwooferem, digitální přístrojový štít či systém bezklíčového přístupu.

Základní výbava nabídne elektrická okna všech čtyř dveří a výškově stavitelné sedadlo řidiče. Trochu překvapivě v ní není klimatizace - ta je až v prostředním stupni, nazvaném Life. Nejvyšší výbava Style nabídne i ledková světla či kůží potažený volant.

Tři benzíny a jeden diesel pohánějí výhradně přední kola

Jediným dieselem pod kapotou T-Crossu je šestnáctistovka o 95 koních a 250 N.m. Rozjede ho na stovku za 12 sekund s pětistupňovým manuálem nebo za 12,4 s se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, u VW označovanou „DSG”.

Maximální rychlosti jsou 181 km/h pro manuál a 180 km/h pro DSG. Normovanou spotřebu paliva Volkswagen zatím neoznámil, ale víme, že motor plní emisní normu Euro 6d-TEMP, což znamená nutnost selektivní katalytické redukce i filtru pevných částic.

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Cross

Ten mají i benzínové motory. Základ jejich nabídky tvoří benzínový tříválec 1,0 TSI ve variantě s 95 koňmi a 175 N.m. Bude se dodávat pouze s pětistupňovým manuálem, na stovku mu to trvá 11,5 vteřiny a maximálka je 180 km/h.

Silnější verze tříválce má 115 koní a 200 N.m a už je dostupná kromě manuálu, zde šestistupňového, také se 7st. DSG. Sprint na stovku trvá oběma převodovkám 9,9 sekundy a maximálka je 193 km/h.

Vrchol nabídky představuje benzínový čtyřválec 1,5 TSI, který dokáže vypnout dva své válce, aby snížil spotřebu paliva. Pokud ale běží na všechny čtyři, nabídne 150 koní a 250 N.m, což má stačit ke stovce za 7,8 sekundy a maximálce 220 km/h.

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Cross

Kromě spotřeby zatím nebyl zveřejněn ani český ceník T-Crossu. Prozatím můžeme posloužit jen německou základní cenou, která činí 17 975 eur, tedy zhruba 464 300 korun. U nás bude ale určitě levnější - podle rozdílu mezi německými základními cenami T-Rocu a T-Crossu můžeme odhadovat něco okolo 400 tisíc korun.

Může se vám hodit na Garáž.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám