Na nový elektrický systém už přešly některé modely od Audi, třeba SQ7 nebo nová A8, které jsou částečně hybridní (tzv. mild hybrid).  K čemu je dobrá 48voltová síť? Ušetří to palivo, zhruba jeden litr na sto kilometrů.

Základem je generátor (s funkcí startéru), který je spojen s motorem řemenem, a lithium-iontové baterie (10 Ah) uložené v zavazadlovém prostoru. Fígl je v tom, že kdykoliv pustíte plynový pedál v rychlostech 55–160 km/h, systém – samozřejmě na základě svého vyhodnocení – vypne motor a auto se dále pohybuje setrvačnou silou. Fungovat to bude po dobu až 40 sekund.

Totéž platí pro dojíždění do křižovatky, kdy se motor vypíná při rychlostech nižších než 22 km/h nebo při zastavení – systém stop/start tak nebude třeba vypínat, protože auto na něj bude přizpůsobeno a uživatelsky to bude velice komfortní, ne jako dnes.

Běžné naftové a benzínové motorizace budou v případě nové generace Golfu spojeny s tradiční 12V elektrickou sítí. Osmá generace VW Golf přijde na trh v příštím roce.