Velké automobilové veletrhy mnohé důležité značky čím dál více ignorují. Důvodem jsou vysoké finanční náklady, kdy miliónové rozpočty na jednu autoshow mají mnohdy menší dopad než jedno natočené video vypuštěné do světa. Je to logické, protože na autosalonech zažívají své premiéry desítky modelů – logicky se tak v médiích nedostane na všechny, respektive se jim nevěnuje taková pozornost, jako když automobilka týden po skončení výstavy ukáže první fotky a udělá soukromou světovou premiéru.

Mezinárodní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je znám pod označením IAA – Internationale Automobil-Ausstellung. Koná se od roku 1897. To ale výstava ještě probíhala v Berlíně. Nyní se IAA každoročně střídá s pařížským autosalonem, který se rovněž koná v září. V roce 2015 zavítalo na IAA zhruba 940 tisíc návštěvníků.

Není divu, že na letošní IAA odřeklo účast hned sedm významných automobilek – Peugeot, Jeep, Fiat, Alfa Romeo, Mitsubishi, Volvo a Nissan. Dále nepřijedou luxusní odnože Nissanu a Citroënu, tedy značky Infiniti a DS.

U „velkých” autosalonů, jako je například ten ženevský, se ale o jejich konec bát nemusíte, stabilně je navštěvují statisíce návštěvníků. [celá zpráva]