Jsou trhy, kde se sedany prodávají dobře. A právě pro ně by byla určena nula-trojka, zatím jen koncept značky Lynk&Co. Jde o sedan na podvozku Volva, pravděpodobně stejného, jaký bude používat nové Volvo S40. Ovšem design je velmi výrazný a neortodoxní.

Lynk&Co 03

Lynk&Co 03

FOTO: Lynk&Co

Lynk&Co 03

Lynk&Co 03

FOTO: Lynk&Co

Přední maska odpovídá již odhalenému modelu 01 (SUV, které již míří do výroby). Světla položená na horní kapotě, mohutná příď s horizontálně dělenými mřížkami chladiče. Zajímavý je vůz i dál. Třeba zadní sloupky končí u střechy, která je černá, takže design jakýchsi pilířů je zajímavý a neotřelý. Netradičně pak vypadají i zadní světla.

Lynk&Co 03

Lynk&Co 03

FOTO: Lynk&Co

Auto bude s S40 sdílet nejen podvozek, ale i motor. Pravděpodobně půjde o zážehovou přeplňovanou patnáctistovku. Postupně by měly ale nabíhat další agregáty se třemi a čtyřmi válci, spojené s manuálními šesti- a dvouspojkovými sedmistupňovými převodovkami.

Lynk&Co 03

Lynk&Co 03

FOTO: Lynk&Co

Lynk&Co 03

Lynk&Co 03

FOTO: Lynk&Co

Lynk&Co – pro Evropu a USA

S čínskými vozy v Evropě to nikdy nebylo jednoduché. Když už to vypadalo na jejich nástup a třeba i nějaký ten úspěch (hlavně díky ceně), přišly na řadu nárazové testy, které udělaly autům prachbídnou reklamu, když ukázaly, jak si Číňané nedělají s bezpečností svých aut vůbec hlavu. Kvalitativně byla čínská auta vždy brána za druho- až třetiřadá a ani na trzích, kde se zrovna moc superkvalitních aut nepohybuje, jako je Rusko nebo Turecko, se čínským značkám moc nevedlo.

Lynk&Co je značka vytvořená koncernem Geely. Technika je moderní, bezpečná, prvotřídní. Však ji také používá a bude používat Volvo, které Geely vlastní. Jde o postupný proces, kdy Geely koupila značku Volvo, nalila do ní a do vývoje techniky velké peníze a nyní se snaží z toho získat i další zisky v podobě sdílení platforem.

První vozy Lynk&Co 01 by měly přijít do Evropy a USA v lednu roku 2019. [celá zpráva]

Lynk & Co 01

Lynk & Co 01

FOTO: Lynk & Co