Koncept Audi Q8 je výrazný nejenom svým vzhledem, na délku totiž měří pět metrů a nabízí třímetrový rozvor náprav. Přední partie jsou velice výrazné, sází na osmiúhelník nepřehlédnutelné masky chladiče. Ta je umístěna v rámečku, lakovaném kontrastní barvou a její plocha je rozčleněna šesti vzpřímenými dvojitými lamelami, které zároveň zdůrazňují její výšku.

Velmi skloněné jsou zadní sloupky, celé auto se snaží působit jako obrovský sportovní hatchback. Diodová světla se táhnou kolem celé přední i zadní části. Kola mají neskromný průměr 23 palců. Pneumatiky mají rozměr 305/35.

Audi Q8 concept (2017)

Audi Q8 concept (2017)

FOTO: Audit

Dveře mají bezrámová okna, výška vozu je na segment SUV nebývale nízká – jenom 1,7 metru. Dveře se otevírají prostřednictvím dotykových senzorů. Interiér na rozdíl od expresivního vnějšího designu působí sériovým dojmem a skoro se nám chce napsat, že takhle bude vypadat komerčně nabízené provedení.

Uvnitř je prostor pro čtyři cestující a vzhledem k obrovskému rozvoru si troufneme tipnout, že místo bude minimálně královské. Zavazadlový prostor má objem 630 litrů.

Audi Q8 concept (2017)

Audi Q8 concept (2017)

FOTO: Audit

Stovka za 5,4 sekundy

Audi Q8 je i v této podobě plně funkční. O pohon se stará benzínový motor 3.0 TFSI o výkonu 245 kW (333 k) a maximálním točivém momentu 500 Nm. Elektromotor, integrovaný do osmistupňové samočinné převodovky tiptronic, dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW a točivého momentu 330 Nm.

Audi Q8 concept (2017)

Audi Q8 concept (2017)

FOTO: Audit

Celkem má Q8 nejvyšší výkon 330 kW (449 k) a maximální točivý moment 700 Nm. Audi Q8 concept má poháněná všechna čtyři kola a zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a může pokračovat v akceleraci až k nejvyšší rychlosti 250 km/h. Čistě na elektřinu ujede 60 kilometrů, nabíjení trvá dvě a půl hodiny.

Sériové provedení se ukáže už příští rok.