V mladoboleslavské továrně nyní probíhají přípravy na výrobu litrového tříválce, který se kromě jiných modelů koncernu Volkswagen objevuje také v octavii. Dosud se motor vyráběl v německém Chemnitzu. Od ledna se tento agregát bude vyrábět rovněž v hlavním závodě automobilky Škoda.

„Výroba tříválcového zážehového motoru 1.0 TSI (85 kW) bude v závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi zahájena počátkem roku 2017,” potvrdila pro Novinky.cz naši informaci Jana Bahníková z tiskového oddělení automobilky.

Škoda už tříválce montuje

Litrový (zdvihový objem činí přesně 999 ccm) tříválec je stejně jako všechny benzínové motory pro octavii řadový, přeplňovaný turbodmychadlem, chlazený kapalinou s rozvodem DOHC a uložený vpředu napříč. Litr se dodává buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se sedmistupňovým DSG. Největší výkon má hodnotu 85 kW (115 k) a v rozsahu od 2 000 do 3 500 otáček poskytuje maximální točivý moment - 200 Nm.

Tříválcový motor 1.0 TSI

Tříválcový motor 1.0 TSI

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

V současné době Škoda vyrábí tří- a čtyřválcové benzinové motory ve čtyřech zdvihových objemech: 1,2 TSI se vyrábí ve výkonových verzích 63, 66 a 81 kW, agregáty o objemu 1,4 litru dávají výkon 92, 103 nebo 110 kW, 1,6 MPI má největší výkon 66 a 81 kW. Litrový tříválec, ovšem atmosféricky plněný, Škoda vyrábí ve verzích 44 kW a 55 kW. Najdete jej v citigo nebo ve fabii.

Výroba motorů začala v Mladé Boleslavi již v roce 1899, tedy před 117 lety.