První novodobý superb vzniknul prodloužením tehdejšího VW Passat B5 (1996-2005) o přibližně deset centimetrů. První poválečný superb nemohl mít verzi kombi nebo osmiválcové motory, tehdy ještě ve vyšší střední třídě běžné. Superb I bodoval svou prostorností a houževnatou mechanikou. Vyrobilo se celkem 136 tisíc kusů.

Škoda Superb první generace

Škoda Superb první generace

FOTO: Škoda Auto

Komerčně úspěšnější byla až druhá generace (2008-2015), která se poprvé začala vyrábět také v karosářské verzi kombi. Jen v kvasinském závodě se vyrobilo bezmála třikrát tolik superbů než v případě první generace s interním označením B5.

Škoda Superb Combi II a III generace

Škoda Superb Combi II a III generace

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Od minulého roku Škoda vyrábí třetí generaci, designově velice povedenou, která opět na konkurenci útočí nadprůměrnou praktičností a obřím prostorem pro nohy zadních cestujících. Vyrábí se opět jako liftback a kombi. A má „našlápnuto” na velký úspěch, vždyť jenom do poloviny května se vyrobilo 100 000 kusů a čekací doba na superb dosahuje až hrozivých šesti měsíců.

Video

Škoda Superb III

Zdroj: Novinky.cz

Škoda Superb první (B5) a druhé generace (B6): počty vyrobených kusů
model
výrobní závod
vyrobeno kusů
Superb (B5) Kvasiny 136 068
Superb (B6) Kvasiny 379 600
Superb (B6) Aurangabad 15 170
Superb (B6) An-tching 186 987
Superb (B6) Ning-po 31 500
Zdroj: Škoda Auto