Počínaje dnešním dnem, budou všechny vozy mít kompletně nová střeva systému, který umožní plně autonomní jízdu. Takže žádný nový model, žádná urychlená premiéra sériového vozu Tesla Model 3, ale pouze tento systém pro jízdu, jež nevyžaduje řidiče.

Základem je osm kamer, které sledují vše kolem vozu v úhlu 360 stupňů, a to až do vzdálenosti 250 metrů. S nimi pak spolupracuje dvanáct nových ultrazvukových senzorů. Ty by měly v nové verzi poznat objekty až na dvojnásobnou vzdálenost. A samozřejmě, že prostor před vozem pak zmapuje i radar, kterému nevadí déšť či sníh.

Systém by měl být rychlejší, výkonnější (vždyť počítač uvnitř vozu zrychlil čtyřikrát) a také sofistikovanější. Hlídá totiž nejen auto vpředu, ale dokonce sleduje i to, co je ještě před ním.

Chce napravit reputaci

Sám Elon Musk o novém autopilotu říká, že je to ještě jen krok k plně autonomnímu vozu, který bude jezdit vždy a všude plně bez řidiče. Ale je to odpověď na sérii nehod a kampaně proti Tesle a jejímu autonomnímu řízení, která se v poslední době strhla.

To, že nový autopilot funguje, chce Elon Musk předvést pořádně zostra. Jeden jeho vůz přejede v plně autonomním režimu napříč spojenými státy z Los Angeles do New Yorku.