Hlavní obsah

R200 nebude jediný projekt Hoffmanna a Novagua, chystají další auto

Novinky, Martin Žemlička

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Tandem Hoffmann Novague po 2,5 roku dokončil práci na reinkarnaci škodováckého závodního kupé R200. Kruh se uzavřel a nyní je tento model „na značkách” a lze jej objednat. Oba pánové v exkluzivním rozhovoru pro Novinky prozradili, že v půlce příštího roku představí další projekt.

HN R200 v pražském FlorentinuVideo: Novinky

 
Článek

Předlohou pro model R200 bylo podle Marka Hoffmana a Petra Novagua závodní škodovácké kupé RS 200, a tedy nikoli výchozí 110 R, jak se objevovalo v médiích. „Chtěli jsme tomuto modelu vzdát hold,” říká designér Petr Novague a dodává: „Zároveň se nám líbí, že je to speciál, navíc se nikdy neprodával, takže to není masovka.”

Samotný vývoj R200 trval dva a půl roku. Podmínkou při výběru aut, na jejichž základech bude nové erko stát, byla rámová karoserie. V užším výběru tak byly pouze modely od Lamborghini nebo právě Audi.

Foto: Milan Malíček, Právo

R200, tvůrci nazývané Erko odkazuje vnějším vzhledem na slavnou Škodu 110 R

„Potřebovali jsme krátký čumák a dlouhou splývavou záď,” odhaluje tajemství vzniku Novague, který vzhled modelu R200 kompletně navrhl. „Laik si myslí, že Porsche 911 je podobné, není to pravda. RS 200 má jiný charakter,” vysvětluje designér.

„Kdybychom měli neomezený rozpočet, tak bychom si sami udělali světla, tvar kabiny nebo bychom si navrhli vlastní kola a tak podobně. Ale to nikdo nezaplatí,” říká Petr Novague, držitel prestižních cen Red Dot (2012, 2014, 2015) nebo IF Design Award (2015) na otázku, zda by udělal něco jinak.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

HN R200 vystavené v Praze

Homologace trvala rok

„Samotná homologace trvala rok. Značky jsme dostali letos v září,” prozradil Marek Hoffmann. Nejdéle tvůrcům zabrala při homologaci kalibrace airbagů, provést museli desítky pokusů. Motor a kompletní podvozek včetně nastavení tlumičů a pružin jsou zcela stejné jako první Audi R8, na jejíchž základech R200 stojí. Velice podobná je i hmotnost obou modelů – R200 nemá navigaci a váží o nějakých 45 kg méně – 1650 kilogramů.

R200 rozhodně levná není – stojí 4,2 miliónu korun, přivézt ale musíte ještě Audi R8 první generace (2007-2015), ideálně s manuální převodovkou. Ale i z automatu vám erko udělají. Čekací lhůta je zhruba tři měsíce.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

HN R200 vystavené v Praze

Nově upravený model přijde příští rok

Na karoserii dostanete záruku dva roky. R200 se opravuje v servisu Audi v Kyjově a teoreticky veškeré opravy zvládnou servisy, které mají povolení opravovat Audi R8.

Projekt HN R200 nebude poslední. Už zhruba v polovině příštího roku se ukáže nová designová úprava. Půjde o dosud nespecifikovaný německý automobil a úpravy nebudou tak razantní jako v případě oslavy Škody RS 200. Půjde o cenově dostupnější úpravu, a jak jsme zjistili, hotový je již digitální model. Výsledek v podobě kompletně hotového automobilu by měl být znám v polovině příštího roku.

Reklama

Výběr článků

Načítám