Kodiaq je první škodovkou v historii, která dle homologací zvládne odvézt sedm pasažérů (konfigurace sedadel je 2 + 3 + 2). Vyzkoušeli jsme to, ale už jenom nasoukat se do třetí řady sedadel je trochu akrobatický úkon. Na předních sedadlech i v druhé řadě je ale prostoru nadbytek.

Úplně vzadu dle očekávání mnoho místa není – zejména pro hlavu, kolena pak budete mít napasovaná v opěradle druhé řady. Ta je ovšem posuvná o 180 mm, nouzové převezení třeba dětí na fotbalový kroužek je tak lehce uskutečnitelné, a navíc – žádný z konkurentů se svými sedmimístnými SUV nenabídne více prostoru.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Škoda Kodiaq první jízdní video

Zdroj: Škoda Auto

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Zavazadelník má rekordních 720 litrů

Kufr nabízí v pětimístném uspořádání vynikajících 720 litrů. Do této hodnoty je ale započítána i plocha pro rezervní kolo (asi 30 litrů). V sedmimístném uspořádání se sedadly sklopenými do podlahy je to 630 litrů, a pokud jsou sedadla vytažena, klesne objem zavazadlového prostoru na 270 litrů (zhruba Fabia hatchback).

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Vnitřek v lečcems připomíná superb, i po příchodu kodiaqa vlajkovou loď automobilky. Sedadla jsou jen o něco větší, všechny dekory (celkem jich je pět) jsou nově vyvinuty.

O napodobenině dřevěných dekorů se uvažovalo, podle našich informací se „dřevo” dostane do výbavového stupně Laurin & Klement. Sportovní derivát Sport Line pak dostane nová sedadla s integrovanou opěrkou hlavy.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq: přístup dozadu není zcela ideální...

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Zpočátku čtyři motorizace

V Česku se zpočátku bude kodiaq nabízet se čtveřicí motorizací, později přibudou i některé další. Absolutním základem je benzínová čtrnáctistovka (92 kW), jenže ta se - stejně jako v případě superbu - v Česku pro kodiaq nabízet nebude.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Nejslabším motorem tak bude rovněž čtrnáctistovka, ovšem naladěná na 110 kW. To je motor, který dovede i superb dotlačit ke slibné akceleraci, kodiaq je ale přeci jenom o dost vyšší (jak jsme zjistili, koeficient aerodynamického odporu vzduchu činí 0,33) a těžší auto (dle motorizace a výbavy 1450-1908 kilogramů).

Slabší benzínovou motorizaci bude možné spřáhnout buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo s DSG se stejným počtem rychlostních stupňů. Ovšem kombinaci manuální převodovka a pohon jen přední nápravy nedostanete. Podle propočtů Škody by o takovou konfiguraci byl malý zájem.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Motorizace pro Škodu Kodiaq (český trh, zahájení prodeje)
Motor1.4 TSI2.0 TSI2.0 TDI2.0 TDI
Palivobenzín
benzínnafta
nafta
Výkon [kW/k]
110/150
132/180110/150
140/190
Toč. moment [Nm]
250
320
340
400
0-100 km/h [s]9,2
7,8
9,5
7,8
Max. rychlost [km/h]
198
206
196
209
Dostupné verze
4x4, 4x2
4x4
4x4,4x2
4x4
Zdroj: Škoda Auto

Dvoulitrové TSI naladěné na 132 kW bude mít sedmistupňové DSG (DQ500), ovšem dodávané výhradně s pohonem všech čtyř kol zajišťovaným mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. U čtrnáctistovky si budete moci vybrat, zda se budou roztáčet všechna, nebo jen přední kola.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Tímto nabídka benzínových motorizací překvapivě končí, silnější verze dvoulitru, známá třeba ze superbu, se pro kodiaq nabízet nebude. A na sportovně laděnou verzi RS můžete rovnou zapomenout, jakkoliv v roce 2017 verze Sportline a později i varianta Scout (s bohatším oplastováním) a pak vrcholné luxusní provedení Laurin & Klement přijdou.

Dieselové motorizace zahrnují dvě verze dvoulitrového TDI o výkonu 110 a 140 kW. Slabší půjde kombinovat i s manuální převodovkou nebo se sedmistupňovým automatem, silnější varianta bude opět nabízena jenom coby čtyřkolka a se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Později dorazí rovněž dvoulitrové TDI naladěné na 82 kW.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Důraz na spojení auta a internetu 

Důraz na konektivitu a možnosti propojení auta a internetu je zde znát. Přes mobil si můžete zjistit polohu auta, zda je zamčené, nahrát do něj mapy plánované cesty atd. Technicky je možné auto na dálku i odemknout či dokonce nastartovat, tuto vymoženost ale zatím automobilka nenabídne.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Nové je i tlačítko SOS pro přivolání pomoci; po jeho stisknutí se dovoláte na centrálu (provozuje ji soukromá společnost placená Škodou). V případě potřeby k vám vyjedou složky záchranného systému, které od vaší řídicí jednotky automaticky znají polohu auta a množství lidí na palubě. Při dopravní nehodě se pomoc zavolá automaticky.

Velmi příjemný je příplatkový multimediální systém s 8,5palcovým barevným dotykovým displejem. Hezky vypadají fotorealistické mapy dodávané společností Google.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Celkově byl kladen velký důraz na konektivitu – kromě počasí si tak můžete vyjet třeba seznam čerpacích stanic ve vašem okolí, včetně nabízených cen za palivo. V režimu on-line auto poradí i s aktuální dopravní situací.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Objednávky od konce září

S kodiaqem má Škoda velké plány i v Číně. Od ledna bude velké SUV vyrábět závod v čínském Ningbo, později přijde i hybridní verze a verze kupé. Prozatím pouze pro tento obří asijský trh - největší, jaký Škoda má.

Na pařížském autosalonu bude zveřejněna prodejní cena, zákazníci si budou moci auto začít objednávat. Podle našich informací by nejlevnější verze měla stát přibližně 630 tisíc korun, první dodávky pro české zákazníky lze očekávat od února příštího roku.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq

FOTO: Jan Handrejch, Právo