Hlavní obsah

Porsche v Číně nabídne cayman s nižším výkonem, ale vyšší cenou než v Česku

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čínský trh s automobily je největší na světě, loni se zde prodalo 24,6 miliónů kusů. Není divu, že automobilky některé své modely upravují speciálně pro říši středu. Nejinak je tomu u nového caymanu a boxsteru.

Foto: Porsche

Porsche 718 Boxster

Článek

Cayman i z něj odvozený boxster dostaly před svůj název číslo 718 s odkazem na Porsche 718 z roku 1957. Základní verze dvoulitrového motoru nabízí 300 koní a 380 Nm točivého momentu (1950 až 4500 otáček). A pod kapotou už není šestiválec, ale pouze čtyřválec a platí to pro obě dvě nabízené motorizace.

Silnější provedení nabídne z téhož zdvihového objemu 350 koní a 420 Nm. Verze S ve spojení s automatickou převodovkou zvládne zrychlit na 100 km/h během 4,2 sekundy a jede až 285 km/h.

Foto: Porsche

Porsche 718 Boxster

V Číně slabší za více peněz

Pro čínský trh se bude dodávat verze se dvoulitrem naladěným na 250 koní (184 kW) při 6500 otáčkách. Točivý moment poklesne na 310 Nm (při 1850 - 5000 otáčkách). Zrychlení na stovku je otázkou 5,6 sekundy, v případě příplatkového paketu Sport Chrono pak 5,4 s.

Nejvyšší rychlost je v „čínské verzi” omezena při 260 km/h, převodovka je u této zadokolky výhradně automatická (dvouspojkové PDK se 7 stupni). V Evropě si koupíte i manuální převodovku.

V Číně platí jiné ceny než u nás. Takže zatímco v Česku dáte za uzavřenou verzi caymanu s výkonem 300 koní částku 1 480 000 korun, v Číně stojí „light” verze v přepočtu 2,1 miliónu korun. A nejvýkonnější provedení atakuje částku tří miliónů, zatímco v tuzemsku za něj dáte pouhých 1 832 000 korun.

Foto: Porsche

Porsche 718 Boxster

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám