„Těžištěm prací v Kvasinách je náběh modelu Škoda Kodiaq,“ potvrdila Jana Bahníková z tiskového oddělení automobilky. V tamním závodě se upravují výrobní linky tak, aby tu mohla naplno začít očekávaná sériová výroba nového SUV, jehož předsériové kusy už mělo Právo a Novinky.cz možnost otestovat. [celá zpráva]

V mladoboleslavském závodě se chystá nová linka pro lisovnu, která má být zprovozněna koncem roku a má být schopna lisovat velké hliníkové díly. V závodech v Mladé Boleslavi a v Kvasinách se aktuálně vyrábí celkem tři tisíce vozů denně. Ve Vrchlabí již vzrostla výroba přímo řazených převodovek až na dva tisíce kusů denně, v Mladé Boleslavi se vyrábí až tři tisíce manuálních převodovek a více než dva tisíce motorů denně.

Celkem se na novinářské prezentaci jezdilo se čtyřmi předsériovými prototypy.

Předsériové prototypy během exkluzivní novinářské prezentace v Norsku.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Investice do vývoje

Automobilka se také soustředí na vývoj elektromobilů a digitalizaci vozů. Počítá s investicemi v řádu miliard korun i s přijímáním dalších zaměstnanců do této oblasti. Škoda už letos oznámila, že v roce 2019 přijde na trh s prvním hybridním vozem, což je označení aut kombinujících pohon na běžné palivo s elektromotorem. Pak by měl následovat automobil čistě na elektrický pohon. [celá zpráva]

Prvním hybridním modelem bude superb současné generace. Takzvaným plug-in hybridem, tedy autem připojitelným do elektrické zásuvky, má v budoucnu být nový velký sportovně-užitkový vůz, který Škoda představí ve druhé polovině letošního roku.

Vedle toho automobilka pracuje na systémech umožňujících řidičům individuálně si nastavit palubní desku. Souběžně pracuje na vývoji ovládání hlasem a gesty. [celá zpráva]