Firma rovněž uvedla, že si v tomto finančním roce dá na odškodnění zákazníků stranou 50 miliard jenů (11,5 miliardy Kč). Automobilka v dubnu přiznala, že její zaměstnanci u některých modelů manipulovali s testy spotřeby pohonných hmot a nadhodnocovali efektivitu využití paliva. [celá zpráva]

Automobilka nejprve potvrdila manipulaci u čtyř modelů, což je u zhruba 625 000 vozů. Později připustila, že by skandál mohl zahrnovat všechny její automobily prodávané v Japonsku. Podle pátečního  prohlášení podniku se manipulace týkala celkem 20 modelů.

Japonské úřady v reakci na skandál v Mitsubishi nařídily všem domácím automobilkám, aby přezkoumaly metody testování spotřeby paliva. Následně se ukázalo, že chybné metody testování používala rovněž společnost Suzuki Motor. [celá zpráva]

Skandál v Mitsubishi přišel v době, kdy je automobilový průmysl pod drobnohledem úřadů kvůli podobné aféře německé automobilky Volkswagen. Ta loni přiznala, že do aut s naftovým motorem instalovala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se tato aféra týká zhruba 11 miliónů naftových aut, včetně asi 1,2 miliónu vozů české automobilky Škoda Auto.[celá zpráva]