Jméno Škoda je v USA už registrováno dávno. Ale zatím tam nebyl registrován ani jediný model. Od konce května je to ale jinak. Severoamerický trh má zaregistrována jména Octavia, Yeti a Superb.

Jak důležitá je to zpráva? Těžko říct. Dosud vždy mladoboleslavská automobilka kategoricky odmítala jakékoli byť spekulace o rozšíření tímto směrem. Trh v USA nebyl nikdy pro ni směrodatný, především kvůli zcela jinému přístupu k automobilům. Těžko jsme mohli v minulosti konkurovat v USA s vozy jako fabia nebo roomster a ani stará octavia nebo předchozí superb by jen tak mezi americké vozy nezapadly.

Jenže doba je jiná. Volkswagen si v USA zhoršil natolik pověst, že se vyplatí sem zavést novou značku s „čistým štítem“. Značku, která je tak úspěšná v Evropě a v Číně. Značku, která dnes už může nabídnout auta velmi srovnatelná se světovými konkurenty. Především superb by mohl zaujmout. A až se dostane do výroby sedmimístné SUV Kodiaq, bude to určitě ten ideální model pro tamní trhy.

Ovšem je tu ještě jedno hledisko, které může hrát významnou roli. Škoda po velkém úspěchu cítí, že by mohl někdo její jméno a jména modelů zneužít. A tak se raději pojistí registrací.