Hon na naftové motory pokračuje celosvětově v nezmenšené míře, takže i automobilky pocítily, že zájem o ně výrazně klesl. Ostatně orientovat se na naftové motory, které budou mít problémy s emisními limity je trochu krátkozraké.

Mercedes tak rozhodl, že investice do nových motorů budou opravdu velké. Tak například benzínové agregáty dostanou filtry pevných částic. Už několik let to značka testuje u verze S 500 a zdá se, že to jde. Bylo by totiž mylné předpokládat, že benzínové motory nemají žádné saze. Mají, a tak je budou filtrovat. Mercedes tak jde vstříc novým emisním limitům.

Univerzální naftový motor

Objem válce 487,5 cm³ bude základem pro další generaci modulárních naftových jednotek. Prostě co dieselagregát, to stejné písty, ojnice, vstřikování. Jen počet válců, vačky, klikovka a elektronika se budou měnit.

Dvoulitrový agregát, který už je postavený, byl už dokonce vyzkoušen nezávislou zkušebnou DEKRA. Ta zjistila podle testů (nikoliv laboratorních, ale z reálného provozu za různých podmínek), že emise takového naftového motoru nepřekročí 80 mg NOx/km. To znamená splnění emisních norem připravených na rok 2017.

Získané zkušenosti se ale promítnou do už dnes vyráběných motorů. Zasáhne je vlna inovací, aby byly sníženy emise. Půjde například o nový systém řízení katalytické redukce, který je řízen softwarově. Podle Mercedesu prý půjde nahrát software na požádání i do již provozovaných motorů.