O tom, že octavia dostane tříválec, jsme vás informovali už v březnu. Jde o tříválcový motor se čtyřmi ventily na válec o zdvihovém objemu 999 ccm. Motor je přeplňovaný pomocí turbodmychadla a má přímé vstřikování paliva.

Jednotka pro octavii bude stejná jako ta pro golf. Nabídne tak 115 koní (85 kW) při 5500 otáčkách a točivý moment 200 Nm při 2000–3500 otáčkách. V případě octavie se šestistupňovou manuální převodovkou dovede auto zrychlit z 0 na 100 za 9,9 sekundy (s automatem za rovných deset). V pružnosti a spotřebě podle interních údajů automobilky, do kterých jsme mohli nahlédnout, litrový tříválec  dvanáctistovku překonává.

Srovnání 1.0 TSI a 1.2 TSI
počet válců / ventilů
3 / 12
4 / 16
zdvihový objem999 ccm
1197 ccm
výkon85 kW / 550081 kW / 5600
točivý moment (Nm)
200 / 2000-3500175 / 1400-4000
pohotovostní hmotnost1225 kg1230 kg
zrychlení 0-100 km/h9,9 s10,1 s
60-100 km/h (5 RS)10,4 s11,8 s
80-120 km/h (5 RS)11,0 s12,9 s
80-120 km/h (6 RS)14,1 s
16,8 s
Zdroj: Škoda Auto

V kombinovaném režimu litrový tříválec v octavii spotřebuje dle homologačních údajů 4,5 litru benzínu na sto ujetých kilometrů a je tak „papírově” o 0,3 l úspornější než nejlevnější motor pro octavii, dvanáctistovka TSI (63 kW).

Tříválec je proti 1.2 TSI o 41 tisíc korun dražší, přijde v nejlacinější výbavě Active na 395 900 korun. Automobilka jej nabízí jak pro liftback, tak i pro karosářskou verzi kombi, k dispozici je i verze spojená s automatickou převodovkou - „odskok” je více než stotisícový (498 900 korun), protože s automatem nelze 1.0 TSI koupit v základní výbavě Active.

DCC i automat pro plynovou verzi

Další novinkou jsou adaptivní tlumiče DCC s takzvaným Driving Mode Select, dostupné pro dva nejvyšší výbavové stupně. Připlácí se za ně 25 tisíc a k dispozici je sportovní i komfortní režim, podobně jako u superbu.

Adaptivní podvozek ke změně velikosti útlumu využívá elektromagnetický ventil, jenž slouží ke změně průtoku tlumicí kapaliny. Adaptivní tlumiče pro octavii můžete mít pouze pro motorizace s výkonem 110 nebo více kilowatt a dodávají se tedy výhradně s podvozkem se zadním víceprvkovým zavěšením.

Spekulace o tom, že by multilink bylo možné přikoupit, se tak ukázaly jako liché, motorizace pod 110 kW se musí spokojit s jednodušším podvozkem s vlečenou nápravou a torzní příčkou.

Poslední významnou inovací je možnost spojit verzi s pohonem na zemní plyn se samočinnou převodovkou DSG. Za tuto možnost se připlácí obvyklých 50 tisíc korun.