Podívejme se například na Google. Ten od září 2014 do listopadu 2015 ve svých 53 testovacích vozech zaznamenal celkem 272 případů, kdy musel řidič nějakým způsobem opravovat automatické řízení. Z toho 69x musel řidič zasáhnout opravdu silně, aby odvrátil nehodu.

To je docela velké číslo, ale musíme jej vztáhnout k tomu, kolik kilometrů auta najela. Google v této statistice drtivě vede. Četnost zásahů do řízení je každých 2511,7 km!

Ostatní výrobci jsou na tom drtivě hůř. Například v případě firmy Mercedes-Benz, která s autonomními vozy najela 3605 km, musel mít řidič ruce téměř neustále na volantu, bylo zaznamenáno celkem 1051 zásahů. To znamená, že každého 3,4 kilometru musel řidič korigovat automat. A to na tom Mercedes není nejhůř.

Počet zásahů do autonomního řízení na silnicích Kalifornie

NajetoKorekce řízeníČetnost
Bosch1505,5 km6252,4 km
Delphi26 825,8 km51152,5 km
Google683 173 km2722511,7 km
Nissan2391,5 km10622,6 km
Mercedes-Benz3605 km10513,4 km
Tesla-0-
Volkswagen24 061 km26092,5 km

Je tedy vidět, že cesta k autonomním vozům je trnitá a ještě celkem dlouhá. Ale vzhledem k tomu, kolik značek a firem se pokouší tuto metu překonat, je možné, že budeme s rychlostí nastolení nuly překvapeni.