Mazda chtěla stavět malý roadster s Fiatem. Jenže z toho sešlo. I proto se trochu nástup nové Mazdy MX-5 opozdil. Ale pak jej Mazda vydala sama a platforma, kterou vyvíjela jako sdílenou, zůstala nevyužita. Ale proč ji nechat ladem? Toyota tak prý sáhla po této příležitosti, aby vyrobila vlastní sporťáček, který by byl menší než GT86.

Mazda MX-5

Mazda MX-5

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Nový koncept by toho mohl být důkazem. Teď vás nechceme klamat, že Toyota vše přiznala a koncept skutečně stojí na této platformě. To ještě nevíme. Ale podívejte se na následující informace.

Toyota SF-R

Toyota SF-R

FOTO: Toyota

Toyota SF-R

Toyota SF-R

FOTO: Toyota

Auto není dlouhé ani čtyři metry (3990 mm), rozvor je 2480 mm. Hmotnost auta je pod jednu tunu. Neoficiálně se hovoří o motoru 1.5 s atmosférickým plněním. Říká vám to něco? Ano, správně. Společný jmenovatel = Mazda.

Teď je tu ještě jedna informace, která není zas až tak ověřená, ale něco na ní bude. Toyotě se nelíbí, že její kupé GT86 se neprodává tak dobře, jak by si představovala. Náhrada silného sporťáku za menší, lacinější a pravděpodobně tedy i žádanější by mohla být logickým krokem. Ale to všechno až v roce 2018.

Toyota SF-R

Toyota SF-R

FOTO: Toyota

Toyota SF-R

Toyota SF-R

FOTO: Toyota