Závodní Panoz DeltaWing GT tedy není úplně auto. Jde jen o šasi. Auto však má hmotnost i s karoserií někde mezi 850 až 900 kilogramy a pohání jej motor s výkonem mezi 350 až 400 koňmi. Agregát bude zastavěn později pro testy. Tradiční trojúhelníkový tvar auta, který využívají už dnes závodní vozy tohoto výrobce, má výhodu v nízkém odporu vzduchu.

Panoz DeltaWing GT

Panoz DeltaWing GT

FOTO: DeltaWing Technologies

Podívejme se ale raději na čtyřsedadlový koncept pro silnice. DeltaWing Technology připravila vůz, který má v zádi místo na motor. To není nic neobvyklého. Jenže firma říká, že se sem může zastavět prakticky cokoli, co dnes pohání sériová auta. Samozřejmě že šestiválce z Lamborghini to asi nebudou, ale jakýkoli benzínový, naftový, CNG, LPG nebo třeba i hybridní či elektromotor a akumulátory tu najdou místo.

Futuristický tvar auta a snížení hmotnosti o více než 30 % proti klasickému vozu by přitom měly výrazně snížit spotřebu těchto agregátů, takže i elektromobil by měl dojet na jedno nabití mnohem dál. Spalovací benzínový motor o výkonu cca 85 kW by pak mohl spotřebovat někde kolem 3,3 litrů na 100 km.

Panoz DeltaWing GT Road Car

Panoz DeltaWing GT Road Car

FOTO: DeltaWing Technologies

V současné době jsou oba prototypy připravovány pro testování v reálném provozu.